• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ارزیابی کیفیت خدمت مراقبت های ارائه شده به زنان مبتلا به بی اختیاری ادراری در درمانگاههای منتخب تبریز در سال 1393

Thumbnail
نمایش/بازکردن
شقایق فخری.pdf (3.525Mb)
تاریخ
1393/09/30
نویسنده
فخری, شقایق
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
چکیده زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر ارزیابی کیفیت خدمت ) Service Quality ( مراقبتهای ارائه شده به زنان مبتلا به بیاختیاری ادراری در درمانگاههای منتخب تبریز در سال 9313 می باشد. مواد و روش ها: مطالعه ی حاضر از نوع توصیفی - مقطعی بوده که با شرکت 911 نفر از زنان مبتلا به بی اختیاری ادراری که به صورت در دسترس از میان بیماران دارای پرونده ی پزشكی انتخاب شده بودند صورت گرفت. کیفیت خدمت اهمیت( و - × با استفاده از فرمول کیفیت خدمت = 91 )عملكرد توسط پرسشنامه ای که روایی آن تایید شده بود و پایای آن نیز از طریق روش همسانی درونی )آلفای کرونباخ( مورد تایید قرار گرفت؛ اندازه گیری شد. اهمیت در قالب بازه 91 1 و عملكرد در قالب 1 و 9 نمره گذاری شدند. برای تایید پایایی - پرسشنامه شاخص آلفای کرونباخ 18.0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده های از نرم افزار spss-19 استفاده شد. یافته ها: اکثریت بیماران شرکت کننده در این پژوهش در سنین بین 91 91 سال ) 3983 %( قرار داشتند. - تمامی ابعاد کیفیتی پایین تر از حد مطلوب داشتند )امتیاز کمتر از 1( و نمره کیفیت خدمت کل 18.9 )از 91 ( به دست آمد. ابعاد انتخاب ارائه کننده خدمت و احترام بالاترین امتیاز و ابعاد هزینه، پیشگیری،زمان و دسترسی به ترتیب پایین ترین امتیاز را به دست آوردند. نتیجه گیری: یافته های مطالعه نشان دهنده شكاف قابل توجهی در اکثر ابعاد وضعیت موجود و وضعیت مطلوب می باشد.با توجه به نمره متوسط کیفیت خدمت به نظر می رسد مشارکت گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات برای ارتقای کیفیت می تواند بعنوان راه حل مناسبی برای بهبود کیفیت خدمت باشد و در این راستا باید به ابعادی که برای مشتریان اهمیت بیشتری دارند. و همچنین ابعادی با بدترین وضعیت مانند هزینه خدمات ،تمرکز شود.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/62298
Collections
  • theses

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV