نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorقلی پور, کمال
dc.contributor.advisorحاج ابراهیمی, سکینه
dc.contributor.authorفخری, شقایق
dc.date.accessioned2020-08-11T07:12:57Z
dc.date.available2020-08-11T07:12:57Z
dc.date.issued1393/09/30en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/62298
dc.description.abstractچکیده زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر ارزیابی کیفیت خدمت ) Service Quality ( مراقبتهای ارائه شده به زنان مبتلا به بیاختیاری ادراری در درمانگاههای منتخب تبریز در سال 9313 می باشد. مواد و روش ها: مطالعه ی حاضر از نوع توصیفی - مقطعی بوده که با شرکت 911 نفر از زنان مبتلا به بی اختیاری ادراری که به صورت در دسترس از میان بیماران دارای پرونده ی پزشكی انتخاب شده بودند صورت گرفت. کیفیت خدمت اهمیت( و - × با استفاده از فرمول کیفیت خدمت = 91 )عملكرد توسط پرسشنامه ای که روایی آن تایید شده بود و پایای آن نیز از طریق روش همسانی درونی )آلفای کرونباخ( مورد تایید قرار گرفت؛ اندازه گیری شد. اهمیت در قالب بازه 91 1 و عملكرد در قالب 1 و 9 نمره گذاری شدند. برای تایید پایایی - پرسشنامه شاخص آلفای کرونباخ 18.0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده های از نرم افزار spss-19 استفاده شد. یافته ها: اکثریت بیماران شرکت کننده در این پژوهش در سنین بین 91 91 سال ) 3983 %( قرار داشتند. - تمامی ابعاد کیفیتی پایین تر از حد مطلوب داشتند )امتیاز کمتر از 1( و نمره کیفیت خدمت کل 18.9 )از 91 ( به دست آمد. ابعاد انتخاب ارائه کننده خدمت و احترام بالاترین امتیاز و ابعاد هزینه، پیشگیری،زمان و دسترسی به ترتیب پایین ترین امتیاز را به دست آوردند. نتیجه گیری: یافته های مطالعه نشان دهنده شكاف قابل توجهی در اکثر ابعاد وضعیت موجود و وضعیت مطلوب می باشد.با توجه به نمره متوسط کیفیت خدمت به نظر می رسد مشارکت گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات برای ارتقای کیفیت می تواند بعنوان راه حل مناسبی برای بهبود کیفیت خدمت باشد و در این راستا باید به ابعادی که برای مشتریان اهمیت بیشتری دارند. و همچنین ابعادی با بدترین وضعیت مانند هزینه خدمات ،تمرکز شود.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز،دانشکده مدیریت واطلاع رسانی پزشکیen_US
dc.subjectبی اختیاری ادراری، کیفیت خدمت، دیدگاه گیرندگان خدمات، اهمیت، عملكردen_US
dc.titleارزیابی کیفیت خدمت مراقبت های ارائه شده به زنان مبتلا به بی اختیاری ادراری در درمانگاههای منتخب تبریز در سال 1393en_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorتبریزی, جعفرصادق
dc.contributor.departmentمدیریتen_US
dc.description.disciplineمدیریت خدمات بهداشتیen_US
dc.description.degreeکارشناسیen_US


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم