dc.contributor.advisor | قلی پور, کمال | |
dc.contributor.advisor | حاج ابراهیمی, سکینه | |
dc.contributor.author | فخری, شقایق | |
dc.date.accessioned | 2020-08-11T07:12:57Z | |
dc.date.available | 2020-08-11T07:12:57Z | |
dc.date.issued | 1393/09/30 | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/62298 | |
dc.description.abstract | چکیده
زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر ارزیابی کیفیت خدمت ) Service Quality ( مراقبتهای ارائه
شده به زنان مبتلا به بیاختیاری ادراری در درمانگاههای منتخب تبریز در سال 9313 می باشد.
مواد و روش ها: مطالعه ی حاضر از نوع توصیفی - مقطعی بوده که با شرکت 911 نفر از زنان مبتلا به بی
اختیاری ادراری که به صورت در دسترس از میان بیماران دارای پرونده ی پزشكی انتخاب شده بودند صورت
گرفت. کیفیت خدمت اهمیت( و - × با استفاده از فرمول کیفیت خدمت = 91 )عملكرد توسط پرسشنامه ای که
روایی آن تایید شده بود و پایای آن نیز از طریق روش همسانی درونی )آلفای کرونباخ( مورد تایید قرار گرفت؛
اندازه گیری شد. اهمیت در قالب بازه 91 1 و عملكرد در قالب 1 و 9 نمره گذاری شدند. برای تایید پایایی -
پرسشنامه شاخص آلفای کرونباخ 18.0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده های از نرم افزار spss-19
استفاده شد.
یافته ها: اکثریت بیماران شرکت کننده در این پژوهش در سنین بین 91 91 سال ) 3983 %( قرار داشتند. -
تمامی ابعاد کیفیتی پایین تر از حد مطلوب داشتند )امتیاز کمتر از 1( و نمره کیفیت خدمت کل 18.9 )از 91 ( به
دست آمد. ابعاد انتخاب ارائه کننده خدمت و احترام بالاترین امتیاز و ابعاد هزینه، پیشگیری،زمان و دسترسی به
ترتیب پایین ترین امتیاز را به دست آوردند.
نتیجه گیری: یافته های مطالعه نشان دهنده شكاف قابل توجهی در اکثر ابعاد وضعیت موجود و وضعیت
مطلوب می باشد.با توجه به نمره متوسط کیفیت خدمت به نظر می رسد مشارکت گیرندگان و ارائه دهندگان
خدمات برای ارتقای کیفیت می تواند بعنوان راه حل مناسبی برای بهبود کیفیت خدمت باشد و در این راستا
باید به ابعادی که برای مشتریان اهمیت بیشتری دارند. و همچنین ابعادی با بدترین وضعیت مانند هزینه
خدمات ،تمرکز شود. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی تبریز،دانشکده مدیریت واطلاع رسانی پزشکی | en_US |
dc.subject | بی اختیاری ادراری، کیفیت خدمت، دیدگاه گیرندگان خدمات، اهمیت، عملكرد | en_US |
dc.title | ارزیابی کیفیت خدمت مراقبت های ارائه شده به زنان مبتلا به بی اختیاری ادراری در درمانگاههای منتخب تبریز در سال 1393 | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.contributor.supervisor | تبریزی, جعفرصادق | |
dc.contributor.department | مدیریت | en_US |
dc.description.discipline | مدیریت خدمات بهداشتی | en_US |
dc.description.degree | کارشناسی | en_US |