نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorصمدسلطانی, طاها
dc.contributor.advisorجودتی, احمدرضا
dc.contributor.authorتراب میاندوآب, امیر
dc.date.accessioned2024-07-07T09:16:55Z
dc.date.available2024-07-07T09:16:55Z
dc.date.issued1403/04/17en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/71292
dc.description.abstractخلاصه مقدمه: پرونده های پزشکی کاغذی به دلیل محدودیت های خود، قادر به تامین نیازهـای پیچیده و به روز سازمان های ارائـه دهنـده خـدمات سـلامت نیستند. بنابراین برای رفع این مشکل، دستیابی به پرونده الکترونیک پزشکی ضروری است. هدف: این مطالعه با هدف طراحی، توسعه، اجرا و ارزیابی پرونده الکترونیک پزشکی در بیمارستان شهید مدنی دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شد. مواد و روش کار: ابتدا وضعیت موجود بیمارستان شهید مدنی از منظر الکترونیکی بودن فرآیندهای مستندسازی بالینی و مستندات پرونده های پزشکی با استفاده از چک لیستی محقق ساخته مورد ارزیابی قرار گرفت. سپس نیازمندی های اطلاعاتی و الزامات عملکردی و غیر عملکردی ماژول های پرونده الکترونیک پزشکی بر اساس مرور نظام مند و پنل خبرگان شناسایی و سپس با روش دلفی تایید شد. در گام بعدی پرونده الکترونیک پزشکی بر اساس چارچوبی که در فازهای قبل تعیین شد توسعه یافت. بعد از اجرای سیستم در تیر و مرداد ماه 1402، سیستم بر اساس شاخص های زمان، کیفیت مستندات پرونده های پزشکی و تجربه کاربران مورد ارزیابی قرار گرفت. يافته ها: ارزیابی وضعیت موجود بیمارستان شهید مدنی نشان داد که، اکثر فرآیندهای مستندسازی بالینی به شکل سنتی و کاغذی می باشد. 1479عنصر داده ای بر اساس مرور نظام مند، پنل خبرگان و تکنیک دلفی شناسایی و تایید شد. سیستم با استفاده از فناوری MVC Core، نرم افزارهای SQL Server و Visual Studio، محیط core ASP.Net و زبان های برنامه نویسی C#، Html، CSS، bootstrap و java طراحی شد. تعداد 351 پرونده پزشکی برای ارزیابی سامانه استفاده شد. به واسطه اجرای سیستم، به طور میانگین زمان مستندسازی بالینی هر پرونده 75 دقیقه کاهش پیدا کرد و همچنین کیفیت مستندسازی بالینی به طور میانگین از 79.99 درصد به 100 درصد رسید. میانگین نمره رضایت کاربران از سیستم 4.64 از 5 بود. نتيجه گيري: استفاده از پرونده الکترونیک پزشکی در بیمارستان شهید مدنی تبریز بهبود مشهودی را در کیفیت مستندات بالینی، دسترسی به اطلاعات و امنیت اطلاعات فراهم آورده و منجر به صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها و تسهیل مشارکت و همکاری بین مراکز درمانی و ارائه کنندگان خدمات شده است. بنابراین پرونده الکترونیک پزشکی به عنوان یک راهکار کارآمد و ضروری در ارتقا ایمنی بیمار و کیفیت خدمات پزشکی مورد توجه قرار می‌گیرد. واژگان کلیدی: اطلاعات سلامت، پرونده الکترونیک پزشکی، سازمان های ارائه کننده خدمات سلامت، هم کنش پذیریen_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریزen_US
dc.relation.isversionofhttps://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/71293en_US
dc.subjectاطلاعات سلامتen_US
dc.subjectپرونده الکترونیک پزشکیen_US
dc.subjectسازمان های ارائه کننده خدمات سلامتen_US
dc.subjectهم کنش پذیریen_US
dc.titleطراحی، توسعه، اجرا و ارزیابی پرونده الکترونیک پزشکی در بیمارستان شهید مدنی دانشگاه علوم پزشکی تبریزen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorرضایی, پیمان
dc.identifier.docno43دen_US
dc.identifier.callno43دen_US
dc.contributor.departmentفناوری اطلاعات سلامتen_US
dc.description.disciplineمدیریت اطلاعات سلامتen_US
dc.description.degreeدکتراen_US
dc.citation.epage
dc.citation.epage
dc.citation.reviewerصفائی, ناصر
dc.citation.reviewerجبرائیلی, محمد


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم