• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Medicine
  • Theses(M)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Medicine
  • Theses(M)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

بررسی الگوهای یادگیری کلب در دانشجویان پزشکی ایر ان در سال تحصیلی 1400 - 1401

Thumbnail
نمایش/بازکردن
نسخه نهایی پایان نامه اسنفد.pdf (854.0Kb)
تاریخ
1401
نویسنده
مصطفی نژاد, حسین
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
بررسی سبکهای یادگیری دانشجویان در تمامی رشته ها، کمک شایانی در تبیین بهتر و موثر تر کوریکولوم‎های آموزشی در گوشه و کنار جهان کرده است. از این رو و بدلیل نبود مطالعه قبلی در زمینه سبکهای یادگیری دانشجویان پزشکی سراسر ایران بصورت منسجم، بر آن شدیم تا با انجام این مطالعه خلا مطالعاتی موجود را بهبود بخشیده و در راستای برطرف کردن نیاز های آموزشی دانشجویان رشته پزشکی قدمی موثر بر داریم. در این مطالعه از یک پایگاه جامع حضور دانشجویان پزشکی در یکی از پیامرسانهای پرکاربرد در ایران استفاده شد که جمعیتی بالغ بر 13 هزار نفر را از سراسر کشور و از دانشگاه های علوم پزشکی مخلتف تحت پوشش قرار داده و شامل می‌شود. روش کار: این مطالعه یک مطالعه مقطعی-تحلیلی است که در طی بازه زمانی سال های 01-1400 انجام شد و با استفاده از پرسشنامه 12 سوال چهار گزینه‌ای سبک‌های یادگیری کلب، تلاش می کند به تبیین این سبک‌ها در جمعیت دانشجویان پزشکی دانشگاه های سراسر ایران بپردازد. در این بررسی شرکت کنندگانی از سراسر کشور، که در رشته پزشکی مشغول به تحصیل هستند، با امتیاز دهی به هر یک از گزینه های این 12 سوال از یک تا چهار (که بصورت انلاین در اخیتار آنان گذاشته شد)، آن‌ها را اولویت بندی کرده و پس از بررسی نمرات داده شده در یکی از چهار سبک‌ یادگیری همگرا، واگرا، جذب‎‌کننده، و انطباق‌یابنده قرار می‌گیرند. در این مطالعه، تفاوت‌های سبک‌های یادگیری در میان مقاطع مختلف دانشجویان رشته پزشکی را بررسی می کنیم. یافته ها : سبک یادگیری دانشجویان به‌ترتیب واگرا ( 92/28 درصد) ، انطباق‌یابنده ( 98/25 درصد) ، همگرا (77/23 درصد) جذب‌کننده (32/21 درصد) بود؛ بین جسنیت(552/0=P) و وضعیت کارورزی (559/0=P) و شیوه یادگیری در شرکت کنندگان در مطالعه هیچ گونه اختلاف آماری معناداری مشاهده نشد.
URI
https://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/69443
Collections
  • Theses(M)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV