Show simple item record

dc.contributor.advisorنقیلی, بهروز
dc.contributor.advisorعبدلی, شهرام
dc.contributor.authorنجفی, افسانه
dc.date.accessioned2022-07-04T05:47:45Z
dc.date.available2022-07-04T05:47:45Z
dc.date.issued1400/07/06en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.tbzmed.ac.ir:80/xmlui/handle/123456789/66787
dc.description.abstractچکیده فارسی مقدمه: همه‌گیری کووید-19 که از اواخر سال 1398 در ایران آغاز شده است، مشکلات زیادی برای بیمارستانها، مراکز بهداشتی درمانی، ارائه‌دهندگان خدمات، مدیران و مردم ایجاد کرده است. هدف: هدف از این پژوهش شناسایی و تحلیل تجارب و چالش‌های ارائه خدمات به بیماران کرونایی در بیمارستانهای امام رضا و کودکان تبریز و ارائه راهکارهای رفع آنها می‌باشد. روش کار و مواد: مطالعه حاضر یک مطالعه کیفی می‌باشد که بین سال‌های 1399 تا 1400 در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با استفاده از روش‌های تحقیق مرور نظام‌مند و کیفی انجام شد. مرور نظام‌مند در پایگاه‌های انگلیسی زبان PubMed, Scopus, Web of knowledge و فارسی زبان IranDoc, SID, MagIran انجام شد. مشارکت‌کنندگان در فاز کیفی 43 نفر بودند که با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. جمع‌آوری داده‌ها در مطالعه کیفی با استفاده از روش مصاحبه نیمه ساختاریافته صورت گرفت. روش تحلیل داده‌ها در مرور نظام‌مند و فاز کیفی مطالعه تحلیل محتوا و در ماتریس اولویت‌بندی با استفاده از آمار توصیفی بود. یافته ها: براساس غربالگری نتایج مرور نظام‌مند در نهایت 40 سند شرایط معیارهای ورود را داشتند. نتایج مرور نظام‌مند در دو حیطه چالشها و مشکلات بیمارستانها در مدیریت بیماران کووید-19 و راهکارهای مدیریت بهتر بیماران کووید-19 دسته‌بندی و گزارش شدند. نتایج تحلیل داده‌های مطالعه کیفی منجر به شناسایی مشکلات، چالش‌های مربوط به فرآیند خدمت، منابع انسانی، ماهیت بیماری و همراهان بیمار، تجارب و راهکارهای که شامل مشارکت و توانمندسازی بیمار و جامعه، مدیریت و توسعه نیروی انسانی، توسعه ساختار، مدیریت موثز و مالی در بیمارستان شد. نتیجه گیری: استفاده از برنامه‌های شیفت کاری مناسب، توانمند کردن کارکنان، بازدیدهای دوره‌ای و واکسیناسیون عمومی می‌تواند موجب بهبود مدیریت کووید-19 در مراکز درمانی گردد. یافته‌های این مطالعه می‌تواند راهنمای جامعی برای سیاستگذاران و مدیران در راستای انجام اصلاحات موردنیاز برای تقویت بیمارستان‌ها در راستای مقابله و مدیریت بهتر کووید-19 باشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده مدیریت واطلاع رسانی پزشکیen_US
dc.relation.isversionoffaen_US
dc.subjectچالش‌ها، تجارب، کووید-19، همه گیری، بیمارستانen_US
dc.titleشناسایی و تحلیل تجارب و چالش‌های ارائه خدمات به بیماران کرونایی در بیمارستانهای امام رضا و کودکان تبریز و ارائه راهکارهای رفع آنهاen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorاعظمی آغداش, صابر
dc.contributor.departmentمدیریتen_US
dc.description.disciplineمدیریت خدمات بهداشتی و درمانیen_US
dc.description.degreeکارشناسی ارشدen_US
dc.citation.epage
dc.citation.epage
dc.citation.reviewerاحمدی, سجاد
dc.citation.reviewerقلیزاده, معصومه


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record