• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

شناسایی و تحلیل تجارب و چالش‌های ارائه خدمات به بیماران کرونایی در بیمارستانهای امام رضا و کودکان تبریز و ارائه راهکارهای رفع آنها

Thumbnail
نمایش/بازکردن
افسانه نجفی.pdf (2.194Mb)
تاریخ
1400/07/06
نویسنده
نجفی, افسانه
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
چکیده فارسی مقدمه: همه‌گیری کووید-19 که از اواخر سال 1398 در ایران آغاز شده است، مشکلات زیادی برای بیمارستانها، مراکز بهداشتی درمانی، ارائه‌دهندگان خدمات، مدیران و مردم ایجاد کرده است. هدف: هدف از این پژوهش شناسایی و تحلیل تجارب و چالش‌های ارائه خدمات به بیماران کرونایی در بیمارستانهای امام رضا و کودکان تبریز و ارائه راهکارهای رفع آنها می‌باشد. روش کار و مواد: مطالعه حاضر یک مطالعه کیفی می‌باشد که بین سال‌های 1399 تا 1400 در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با استفاده از روش‌های تحقیق مرور نظام‌مند و کیفی انجام شد. مرور نظام‌مند در پایگاه‌های انگلیسی زبان PubMed, Scopus, Web of knowledge و فارسی زبان IranDoc, SID, MagIran انجام شد. مشارکت‌کنندگان در فاز کیفی 43 نفر بودند که با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. جمع‌آوری داده‌ها در مطالعه کیفی با استفاده از روش مصاحبه نیمه ساختاریافته صورت گرفت. روش تحلیل داده‌ها در مرور نظام‌مند و فاز کیفی مطالعه تحلیل محتوا و در ماتریس اولویت‌بندی با استفاده از آمار توصیفی بود. یافته ها: براساس غربالگری نتایج مرور نظام‌مند در نهایت 40 سند شرایط معیارهای ورود را داشتند. نتایج مرور نظام‌مند در دو حیطه چالشها و مشکلات بیمارستانها در مدیریت بیماران کووید-19 و راهکارهای مدیریت بهتر بیماران کووید-19 دسته‌بندی و گزارش شدند. نتایج تحلیل داده‌های مطالعه کیفی منجر به شناسایی مشکلات، چالش‌های مربوط به فرآیند خدمت، منابع انسانی، ماهیت بیماری و همراهان بیمار، تجارب و راهکارهای که شامل مشارکت و توانمندسازی بیمار و جامعه، مدیریت و توسعه نیروی انسانی، توسعه ساختار، مدیریت موثز و مالی در بیمارستان شد. نتیجه گیری: استفاده از برنامه‌های شیفت کاری مناسب، توانمند کردن کارکنان، بازدیدهای دوره‌ای و واکسیناسیون عمومی می‌تواند موجب بهبود مدیریت کووید-19 در مراکز درمانی گردد. یافته‌های این مطالعه می‌تواند راهنمای جامعی برای سیاستگذاران و مدیران در راستای انجام اصلاحات موردنیاز برای تقویت بیمارستان‌ها در راستای مقابله و مدیریت بهتر کووید-19 باشد.
URI
https://dspace.tbzmed.ac.ir:80/xmlui/handle/123456789/66787
Collections
  • theses

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV