نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorعبادی‏, علی
dc.contributor.advisorفرح بخش, مصطفی
dc.contributor.authorمیرزاعلیپور, نوید
dc.date.accessioned2021-04-11T05:29:21Z
dc.date.available2021-04-11T05:29:21Z
dc.date.issued1399/07/15en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/64009
dc.description.abstractخلاصه ی فارسی: مقدمه و هدف: عملکرد بیمارستانها در نظام سلامت کشورها نقش مهمی را در دستیابی به اهداف ‏سلامت و توسعه پایدار دارد و میتواند در راستای نیل به جامعه¬ای سالم تاثیر بسزایی داشته باشد. در ‏راستای ارتقای کیفیت خدمات بیمارستانی مطالعه حاضر با هدف نتدوین الگوی ارزیابی کیفیت ‏خدمات بیمارستانی برای بیمارستانهای ایران انجام گرفت.‏ روش کار و مواد: در این مطالعه ‏ابتدا با بهره گیری از روش مرور گسترده، مجموعه ای از ‏الگوهای ارزیابی کیفیت خدمات بیمارستانی در جهان و ابعاد و ‏شاخص های مورد استفاده در هر ‏الگو از متون علمی استخراج شد. در هدف اختصاصی دوم با استفاده از بحث ‏گروهی متمرکز نظرات ‏متخصصین کیفیت خدمات بیمارستانی در زمینه ویژگی ها و مهمترین ابعاد الگوی ارزیابی ‏کیفیت ‏خدمات بیمارستانی مورد بحث قرار گرفت و نتیجه بحث گروهی به همراه نتایج مربوط به ‏مطالعه مروری، طی پانل ‏خبرگان بررسی شده و الگوی اولیه ارزیابی کیفیت خدمات بیمارستانی ‏تدوین شد.‏ در هدف اختصاصی سوم با بهره گیری از روش دلفی و پانل خبرگان، بر اساس ‏دیدگاه ‏های صاحبنظران روایی الگو بررسی و پس از اعمال نظرات نهایی در قالب پانل خبرگان ‏تایید نهایی شد. در هدف ‏اختصاصی چهارم شناسنامه شاخصها که در برگیرنده تعاریف، استاندارد ‏اندازه گیری، روش، ابزارجمع آوری و تحلیل داده ‏های مربوط به شاخص های الگو می باشد، تدوین ‏شد. در نهایت در هدف اختصاصی پنجم الگوی جامع طراحی شده شد.‏ یافته ها: از مجموع بررسی جامع 7060 مطالعه تعداد 14 الگوی کیفیت خدمات بیمارستانی شناسایی ‏گردید که شامل 128 حیطه و 1824 شاخص بود. طی پانلهای خبرگان و نظرات کارشناسی، تعداد 93 شاخص در هشت حیطه انتخاب و تحت ‏عنوان الگوی کیفیت خدمات بیمارستانی به عنوان ابزاری جامع برای بیمارستانهای ایران ارائه گردید. ‏ نتیجه گیری: الگوی ارزیابی کیفیت خدمات بیمارستانی برای بیمارستان های ایران ‏دربرگیرنده ی شاخصهای عملکردی و بالینی می باشد که در بیمارستان های عمومی و تخصصی قابلیت استفاده دارد، با استفاده از این الگو میتوان کیفیت خدمات بیمارستانی را ارزیابی و با استفاده از نتایج آن بیمارستانها را رتبه بندی نمود.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز،دانشکده مدیریت واطلاع رسانی پزشکیen_US
dc.subjectخدمات بیمارستانی، الگوی کیفیت، ارزیابیen_US
dc.titleتدوین الگوی ارزیابی کیفیت خدمات بیمارستانی برای بیمارستانهای ایرانen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorقلی پور, کمال
dc.contributor.supervisorتبریزی, جعفرصادق
dc.contributor.departmentمدیریتen_US
dc.description.disciplineمدیریت خدمات بهداشتی و درمانیen_US
dc.description.degreeکارشناسی ارشدen_US
dc.citation.reviewerاعظمی, صابر
dc.citation.reviewerحق گشایی, الهه


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم