نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorقلی پور, کمال
dc.contributor.advisorغفاری, صمد
dc.contributor.authorتقی نژاد, سمیرا
dc.date.accessioned2020-08-11T05:31:02Z
dc.date.available2020-08-11T05:31:02Z
dc.date.issued1393/06/31en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/62296
dc.description.abstractچکیده زمینه و هدف : کیفیت مشتری (Costumer Quality) به ویژگی های گیرنده ی خدمت یا مشتری توجه دارد و به دانش ، مهارت ، اعتماد و اطمینان وی مرتبط می شود که بطور فعال با تیم سلامت در اتخاذ تصمیمات صحیح ، انجام فعالیت های مناسب و تغییر محیط خود و رفتارهای مرتبط به سلامت همکاری می کنند. در مطالعه حاضر کیفیت مشتری در مراقبت های ارائه شده به بیماران سکته قلبی پس از ترخیص از بیمارستان ، مورد بررسی قرار گرفته است. مواد و روش ها : مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی مقطعی می باشد و نمونه مورد بررسی 164 نفر از بیماران مبتلا به سکته قلبی می باشند که برای دریافت مراقبت به کلینیک قلب بیمارستان شهید مدنی تبریز مراجعه می کردند و به صورت در دسترس انتخاب شده بودند . کیفیت مشتری بر اساس پرسشنامه CQMH_CQاندازه گیری شد . روایی پرسشنامه در قالب روایی محتوایی بررسی و تایید گردید. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از همسانی درونی بررسی و تاییید گردید (α =914/0). برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS-21استفاده گردید. یافته ها : براساس یافته های مطالعه میانگین نمره کیفیت مشتری در بین بیماران سکته قلبی 77/57بود . براساس نتایج مطالعه مشخص گردید که کلیه شرکت کنندگان در مطالعه (100%)این اعتقاد و باور را داشته اند که مسئول حفظ و ارتقای سلامتی خودشان هستند و تنها 3/6%از بیماران سکته قلبی توانایی استمرار مراقبتهادر شرایط سخت استرس را داشتند. نتیجه گیری : نمره پایین کیفیت مشتری در مطالعه حاضر نشانگر توانمندی بیماران برای خود مراقبتی است . آموزش ارائه دهنده گان خدمات برای توانمندسازی بیماران و استفاده از توانمندی های آنها در ارتقای کیفیت خدمات و توجه به مراقبتهای بیمار محور در این زمینه می تواند راهگشا باشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز،دانشکده مدیریت واطلاع رسانی پزشکیen_US
dc.subject،مشارکت ،کیفیت مشتری،سکته قلبی،خود مراقبتی،آگاهی گیرنده خدمت، توانمندسازیen_US
dc.titleکیفیت مشتری در بیماران مبتلا به سکته قلبی در درمانگاه قلب و عروق شهید مدنی شهر تبریز- 1392en_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorجعفرصادق, تبریزی
dc.contributor.departmentمدیریتen_US
dc.description.disciplineمدیریت خدمات بهداشتیen_US
dc.description.degreeکارشناسیen_US


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم