• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

کیفیت مشتری در بیماران مبتلا به سکته قلبی در درمانگاه قلب و عروق شهید مدنی شهر تبریز- 1392

Thumbnail
نمایش/بازکردن
سمیرا تقی نژاد.pdf (890.9Kb)
تاریخ
1393/06/31
نویسنده
تقی نژاد, سمیرا
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
چکیده زمینه و هدف : کیفیت مشتری (Costumer Quality) به ویژگی های گیرنده ی خدمت یا مشتری توجه دارد و به دانش ، مهارت ، اعتماد و اطمینان وی مرتبط می شود که بطور فعال با تیم سلامت در اتخاذ تصمیمات صحیح ، انجام فعالیت های مناسب و تغییر محیط خود و رفتارهای مرتبط به سلامت همکاری می کنند. در مطالعه حاضر کیفیت مشتری در مراقبت های ارائه شده به بیماران سکته قلبی پس از ترخیص از بیمارستان ، مورد بررسی قرار گرفته است. مواد و روش ها : مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی مقطعی می باشد و نمونه مورد بررسی 164 نفر از بیماران مبتلا به سکته قلبی می باشند که برای دریافت مراقبت به کلینیک قلب بیمارستان شهید مدنی تبریز مراجعه می کردند و به صورت در دسترس انتخاب شده بودند . کیفیت مشتری بر اساس پرسشنامه CQMH_CQاندازه گیری شد . روایی پرسشنامه در قالب روایی محتوایی بررسی و تایید گردید. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از همسانی درونی بررسی و تاییید گردید (α =914/0). برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS-21استفاده گردید. یافته ها : براساس یافته های مطالعه میانگین نمره کیفیت مشتری در بین بیماران سکته قلبی 77/57بود . براساس نتایج مطالعه مشخص گردید که کلیه شرکت کنندگان در مطالعه (100%)این اعتقاد و باور را داشته اند که مسئول حفظ و ارتقای سلامتی خودشان هستند و تنها 3/6%از بیماران سکته قلبی توانایی استمرار مراقبتهادر شرایط سخت استرس را داشتند. نتیجه گیری : نمره پایین کیفیت مشتری در مطالعه حاضر نشانگر توانمندی بیماران برای خود مراقبتی است . آموزش ارائه دهنده گان خدمات برای توانمندسازی بیماران و استفاده از توانمندی های آنها در ارتقای کیفیت خدمات و توجه به مراقبتهای بیمار محور در این زمینه می تواند راهگشا باشد.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/62296
Collections
  • theses

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV