dc.contributor.advisor | قلی پور, کمال | |
dc.contributor.advisor | غفاری, صمد | |
dc.contributor.author | تقی نژاد, سمیرا | |
dc.date.accessioned | 2020-08-11T05:31:02Z | |
dc.date.available | 2020-08-11T05:31:02Z | |
dc.date.issued | 1393/06/31 | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/62296 | |
dc.description.abstract | چکیده
زمینه و هدف : کیفیت مشتری (Costumer Quality) به ویژگی های گیرنده ی خدمت یا مشتری توجه دارد و به دانش ، مهارت ، اعتماد و اطمینان وی مرتبط می شود که بطور فعال با تیم سلامت در اتخاذ تصمیمات صحیح ، انجام فعالیت های مناسب و تغییر محیط خود و رفتارهای مرتبط به سلامت همکاری می کنند. در مطالعه حاضر کیفیت مشتری در مراقبت های ارائه شده به بیماران سکته قلبی پس از ترخیص از بیمارستان ، مورد بررسی قرار گرفته است.
مواد و روش ها : مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی مقطعی می باشد و نمونه مورد بررسی 164 نفر از بیماران مبتلا به سکته قلبی می باشند که برای دریافت مراقبت به کلینیک قلب بیمارستان شهید مدنی تبریز مراجعه می کردند و به صورت در دسترس انتخاب شده بودند . کیفیت مشتری بر اساس پرسشنامه CQMH_CQاندازه گیری شد . روایی پرسشنامه در قالب روایی محتوایی بررسی و تایید گردید. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از همسانی درونی بررسی و تاییید گردید (α =914/0). برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS-21استفاده گردید.
یافته ها : براساس یافته های مطالعه میانگین نمره کیفیت مشتری در بین بیماران سکته قلبی 77/57بود . براساس نتایج مطالعه مشخص گردید که کلیه شرکت کنندگان در مطالعه (100%)این اعتقاد و باور را داشته اند که مسئول حفظ و ارتقای سلامتی خودشان هستند و تنها 3/6%از بیماران سکته قلبی توانایی استمرار مراقبتهادر شرایط سخت استرس را داشتند.
نتیجه گیری : نمره پایین کیفیت مشتری در مطالعه حاضر نشانگر توانمندی بیماران برای خود مراقبتی است . آموزش ارائه دهنده گان خدمات برای توانمندسازی بیماران و استفاده از توانمندی های آنها در ارتقای کیفیت خدمات و توجه به مراقبتهای بیمار محور در این زمینه می تواند راهگشا باشد. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی تبریز،دانشکده مدیریت واطلاع رسانی پزشکی | en_US |
dc.subject | ،مشارکت ،کیفیت مشتری،سکته قلبی،خود مراقبتی،آگاهی گیرنده خدمت، توانمندسازی | en_US |
dc.title | کیفیت مشتری در بیماران مبتلا به سکته قلبی در درمانگاه قلب و عروق شهید مدنی شهر تبریز- 1392 | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.contributor.supervisor | جعفرصادق, تبریزی | |
dc.contributor.department | مدیریت | en_US |
dc.description.discipline | مدیریت خدمات بهداشتی | en_US |
dc.description.degree | کارشناسی | en_US |