• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

نظرات دانشجویان دندانپزشکی در مورد عوامل مؤثر بر یادگیری دروس آسیب شناسی دهان نظری و عملی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال تحصیلی 96-95

Thumbnail
نمایش/بازکردن
Shahriyar Mirzazad thesis.pdf (1.013Mb)
تاریخ
1397/6/20
نویسنده
میرزازاد, شهریار
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
مقدمه: دانشگاه ها به عنوان محیط یادگیری بایستی امکانات لازم جهت تغییرات مثبت و سازنده را در نگرش حرفه ای دانشجویان فراهم آورند تا با تشویق و ایجاد رغبت بیشتر امکان یادگیری مستمر، میسر گردد. پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه ها و عوامل مرتبط با آن، از اولویت های پژوهش در آموزش و از مسائل مورد توجه مدیران آموزشی دانشگاه هاست. هدف از این مطالعه بررسی عوامل موثر بر یادگیری دروس آسیب شناسی اختصاصی نظری و عملی در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز می باشد. روش کار: این پژوهش یک مطالعه توصیفی است که روی 115 نفر از دانشجویان دانشکده دندانپزشکی تبریز که واحدهای آسیب شناسی نظری و عملی را گذرانده اند انجام شد. دراین مطالعه پرسشنامه ی پژوهشگر ساخته ی روا و پایا حاوی مشخصات دموگرافیک و عوامل تاثیرگذار درس آسیب شناسی، در اختیار دانشجویان قرار گرفت و پس از تکمیل جمع آوری گردید. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج: به عقیده دانشجویان، مهم ترین عوامل محیطی و خارجی که بیشترین تاثیر را در یادگیری درس آسیب شناسی نظری و عملی دارد، به ترتیب علاقمندی استاد به تدریس و توانایی استاد در تدریس بود. همچنین از بین عوامل درونی بررسی شده موثر در یادگیری دروس آسیب شناسی نظری و عملی در بین دانشجویان مهم ترین عوامل از نظر آنها که بیشترین تاثیر را در یادگیری دارد، به ترتیب انگیزه دانشجو در یادگیری واحد درسی و میزان علاقه دانشجو به واحد درسی آسیب شناسی گزارش شد. بحث و نتیجه گیری: از آنجاییکه از دیدگاه دانشجویان، علاقه مندی استاد به تدریس و توانایی استاد در تدریس به عنوان دو عامل با تاثیر خیلی زیاد بر یادگیری درس آسیب شناسی شناخته شده است، در نتیجه بدین منظور می¬توان با بهره¬گیری از کلاس¬های آموزشی و روش¬های نوین آموزشی برای تدریس اساتید و افزایش کیفیت تدریس آنها استفاده کرد.به علاوه این امر می تواند به بالا بردن انگیزه و علاقه ی دانشجویان به یادگیری واحد درسی نیز منجر شود.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/59131
Collections
  • Theses(D)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV