Show simple item record

dc.contributor.advisorامام ویردی زاده, پریا
dc.contributor.authorمیرزازاد, شهریار
dc.date.accessioned2018-11-22T07:39:31Z
dc.date.available2018-11-22T07:39:31Z
dc.date.issued1397/6/20en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/59131
dc.description.abstractمقدمه: دانشگاه ها به عنوان محیط یادگیری بایستی امکانات لازم جهت تغییرات مثبت و سازنده را در نگرش حرفه ای دانشجویان فراهم آورند تا با تشویق و ایجاد رغبت بیشتر امکان یادگیری مستمر، میسر گردد. پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه ها و عوامل مرتبط با آن، از اولویت های پژوهش در آموزش و از مسائل مورد توجه مدیران آموزشی دانشگاه هاست. هدف از این مطالعه بررسی عوامل موثر بر یادگیری دروس آسیب شناسی اختصاصی نظری و عملی در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز می باشد. روش کار: این پژوهش یک مطالعه توصیفی است که روی 115 نفر از دانشجویان دانشکده دندانپزشکی تبریز که واحدهای آسیب شناسی نظری و عملی را گذرانده اند انجام شد. دراین مطالعه پرسشنامه ی پژوهشگر ساخته ی روا و پایا حاوی مشخصات دموگرافیک و عوامل تاثیرگذار درس آسیب شناسی، در اختیار دانشجویان قرار گرفت و پس از تکمیل جمع آوری گردید. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج: به عقیده دانشجویان، مهم ترین عوامل محیطی و خارجی که بیشترین تاثیر را در یادگیری درس آسیب شناسی نظری و عملی دارد، به ترتیب علاقمندی استاد به تدریس و توانایی استاد در تدریس بود. همچنین از بین عوامل درونی بررسی شده موثر در یادگیری دروس آسیب شناسی نظری و عملی در بین دانشجویان مهم ترین عوامل از نظر آنها که بیشترین تاثیر را در یادگیری دارد، به ترتیب انگیزه دانشجو در یادگیری واحد درسی و میزان علاقه دانشجو به واحد درسی آسیب شناسی گزارش شد. بحث و نتیجه گیری: از آنجاییکه از دیدگاه دانشجویان، علاقه مندی استاد به تدریس و توانایی استاد در تدریس به عنوان دو عامل با تاثیر خیلی زیاد بر یادگیری درس آسیب شناسی شناخته شده است، در نتیجه بدین منظور می¬توان با بهره¬گیری از کلاس¬های آموزشی و روش¬های نوین آموزشی برای تدریس اساتید و افزایش کیفیت تدریس آنها استفاده کرد.به علاوه این امر می تواند به بالا بردن انگیزه و علاقه ی دانشجویان به یادگیری واحد درسی نیز منجر شود.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده دندانپزشکیen_US
dc.subjectدرس آسیب شناسیen_US
dc.subjectدانشجویان دندانپزشکیen_US
dc.subjectیادگیریen_US
dc.titleنظرات دانشجویان دندانپزشکی در مورد عوامل مؤثر بر یادگیری دروس آسیب شناسی دهان نظری و عملی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال تحصیلی 96-95en_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorوثوق حسینی, سپیده
dc.identifier.docno603024en_US
dc.identifier.callno1643en_US
dc.description.disciplineدندانپزشکیen_US
dc.description.degreeدکترای عمومیen_US
dc.citation.reviewerفتاحی, شیرین
dc.citation.reviewerکوه سلطانی, مریم
dc.citation.reviewerبهلولی, سپیده
dc.citation.reviewerخدادوست, کاظم
dc.citation.reviewerبهرامیان, آیلا


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record