• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

بررسی میزان دستیابی به اهداف آموزشی گروه آموزشی بیماری های دهان و فک و صورت از دیدگاه دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز براساس الگوی ارزشیابی CIPP(سیپ)

بررسی میزان دستیابی به اهداف آموزشی گروه آموزشی بیماری های دهان و فک و صورت از دیدگاه دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز براساس الگوی ارزشیابی CIPP(سیپ)

Thumbnail
نمایش/بازکردن
Sanam Kafili thesis.pdf (2.081Mb)
تاریخ
1397/7/4
نویسنده
کفیلی، صنم
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
مقدمه: وظیفه اصلی دانشگاه ها آموزش و پرورش نیروی متخصص مورد نیاز جامعه و فراهم نمودن زمینه مساعد برای توسعه کشور در تمامی زمینه ها از جمله بهداشت و درمان است . دانشگاه ها برای نیل به این اهداف بایستی با شناسایی مشکلات و موانع ، طراحی و اجرای برنامه های مدون و در نهایت اصلاح و بهبود آن ها گامی در جهت ارتقای سلامت جامعه بردارند. با توجه به نگرانی های موجود در زمینه تحقق اهداف آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،در این مطالعه برای اولین بار وضعیت موجود آموزشی در بخش بیماری های دهان و فک و صورت دانشکده دندان پزشکی تبریز از دید دانشجویان در ابعاد الگوی ارزشیابی سیپ بررسی خواهد شد. روش کار:در این مطالعه ی توصیفی، جامعه ی مورد مطالعه شامل دانشجویان دانشکده ی دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود که بیماری های دهان و فک و صورت نظری و عملی خود را در این دانشکده گذرانده بودند .داده های به دست آمده از مطالعه با استفاده از نرم افزار آماری 13SPSS- و با کمک روش های آماری توصیفی (میانگین – انحراف معیار) مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها:نتایج حاکی از آن بود که در حیطه متحوا ،از نظر اکثر دانشجویان مطالب ارائه شده در بخش بیماری های دهان و فک و صورت نظری با سایر بخش ها مرتبط بود. از نظر آن ها زمان ارائه واحد نظری چندان مطلوب نبود . در حیطه درون داد، اکثریت دانشجویان به منابع درسی در رابطه با واحد بیماری های دهان و فک و صورت دسترسی نداشتند.در حیطه فرآیند از نظر دانشجویان، فرآیند یاد دهی یادگیری توسط مدرسین به صورت مستمر ارزیابی نمی شود.از نظر آن ها تا همکاری و ارتباط علمی خوبی بین اساتید و دانشجویان در بخش بیماری های دهان و فک و صورت وجود داشت.در حیطه محصول کیفیت آزمون نظری از لحاظ اندازه گیری جنبه نگرشی مناسب نیست. نتیجه گیری:از بررسی و مطالعه نتایج در می یابیم که دانشجویان در کل از آموزش اساتید و امکانات موجود در بخش بیماری های دهان و فک وصورت راضی هستند. ولی برای دستیابی کامل به اهداف آموزشی برخی از اصلاحات در آموزش عملی نیاز هست و هم چنین ارزیابی مستمر فرایند یاد گیری دانشجویان در طول ترم باعث انگیزه بیشتر برای مطالعه این درس می شود.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/58767
Collections
  • Theses(D)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV