Show simple item record

بررسی میزان دستیابی به اهداف آموزشی گروه آموزشی بیماری های دهان و فک و صورت از دیدگاه دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز براساس الگوی ارزشیابی CIPP(سیپ)

dc.contributor.advisorغفاری، رضا
dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorکفیلی، صنم
dc.date.accessioned2018-10-02T08:55:02Z
dc.date.available2018-10-02T08:55:02Z
dc.date.issued1397/7/4en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/58767
dc.description.abstractمقدمه: وظیفه اصلی دانشگاه ها آموزش و پرورش نیروی متخصص مورد نیاز جامعه و فراهم نمودن زمینه مساعد برای توسعه کشور در تمامی زمینه ها از جمله بهداشت و درمان است . دانشگاه ها برای نیل به این اهداف بایستی با شناسایی مشکلات و موانع ، طراحی و اجرای برنامه های مدون و در نهایت اصلاح و بهبود آن ها گامی در جهت ارتقای سلامت جامعه بردارند. با توجه به نگرانی های موجود در زمینه تحقق اهداف آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،در این مطالعه برای اولین بار وضعیت موجود آموزشی در بخش بیماری های دهان و فک و صورت دانشکده دندان پزشکی تبریز از دید دانشجویان در ابعاد الگوی ارزشیابی سیپ بررسی خواهد شد. روش کار:در این مطالعه ی توصیفی، جامعه ی مورد مطالعه شامل دانشجویان دانشکده ی دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود که بیماری های دهان و فک و صورت نظری و عملی خود را در این دانشکده گذرانده بودند .داده های به دست آمده از مطالعه با استفاده از نرم افزار آماری 13SPSS- و با کمک روش های آماری توصیفی (میانگین – انحراف معیار) مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها:نتایج حاکی از آن بود که در حیطه متحوا ،از نظر اکثر دانشجویان مطالب ارائه شده در بخش بیماری های دهان و فک و صورت نظری با سایر بخش ها مرتبط بود. از نظر آن ها زمان ارائه واحد نظری چندان مطلوب نبود . در حیطه درون داد، اکثریت دانشجویان به منابع درسی در رابطه با واحد بیماری های دهان و فک و صورت دسترسی نداشتند.در حیطه فرآیند از نظر دانشجویان، فرآیند یاد دهی یادگیری توسط مدرسین به صورت مستمر ارزیابی نمی شود.از نظر آن ها تا همکاری و ارتباط علمی خوبی بین اساتید و دانشجویان در بخش بیماری های دهان و فک و صورت وجود داشت.در حیطه محصول کیفیت آزمون نظری از لحاظ اندازه گیری جنبه نگرشی مناسب نیست. نتیجه گیری:از بررسی و مطالعه نتایج در می یابیم که دانشجویان در کل از آموزش اساتید و امکانات موجود در بخش بیماری های دهان و فک وصورت راضی هستند. ولی برای دستیابی کامل به اهداف آموزشی برخی از اصلاحات در آموزش عملی نیاز هست و هم چنین ارزیابی مستمر فرایند یاد گیری دانشجویان در طول ترم باعث انگیزه بیشتر برای مطالعه این درس می شود.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده دندانپزشکیen_US
dc.subjectارزشیابیen_US
dc.subjectالگوی سیپ
dc.titleبررسی میزان دستیابی به اهداف آموزشی گروه آموزشی بیماری های دهان و فک و صورت از دیدگاه دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز براساس الگوی ارزشیابی CIPP(سیپ)en_US
dc.titleبررسی میزان دستیابی به اهداف آموزشی گروه آموزشی بیماری های دهان و فک و صورت از دیدگاه دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز براساس الگوی ارزشیابی CIPP(سیپ)en_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorپورزارع مهربانی، سولماز
dc.contributor.supervisor
dc.identifier.docno603047
dc.identifier.callno59093
dc.contributor.departmentبیماری های دهان و فک و صورتen_US
dc.description.disciplineدندان پزشکیen_US
dc.description.degreeدکتری عمومیen_US
dc.citation.reviewerجمالی، زهرا
dc.citation.reviewerنگاهداری، رامین
dc.citation.reviewerبهلولی، سپیده
dc.citation.reviewerدباغی تبریزی، فاطمه
dc.citation.reviewerفروغی مقدم، سعید


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record