بررسی میزان دستیابی به اهداف آموزشی گروه آموزشی بیماری های دهان و فک و صورت از دیدگاه دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز براساس الگوی ارزشیابی CIPP(سیپ)
بررسی میزان دستیابی به اهداف آموزشی گروه آموزشی بیماری های دهان و فک و صورت از دیدگاه دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز براساس الگوی ارزشیابی CIPP(سیپ)
dc.contributor.advisor | غفاری، رضا | |
dc.contributor.advisor | ||
dc.contributor.author | کفیلی، صنم | |
dc.date.accessioned | 2018-10-02T08:55:02Z | |
dc.date.available | 2018-10-02T08:55:02Z | |
dc.date.issued | 1397/7/4 | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/58767 | |
dc.description.abstract | مقدمه: وظیفه اصلی دانشگاه ها آموزش و پرورش نیروی متخصص مورد نیاز جامعه و فراهم نمودن زمینه مساعد برای توسعه کشور در تمامی زمینه ها از جمله بهداشت و درمان است . دانشگاه ها برای نیل به این اهداف بایستی با شناسایی مشکلات و موانع ، طراحی و اجرای برنامه های مدون و در نهایت اصلاح و بهبود آن ها گامی در جهت ارتقای سلامت جامعه بردارند. با توجه به نگرانی های موجود در زمینه تحقق اهداف آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،در این مطالعه برای اولین بار وضعیت موجود آموزشی در بخش بیماری های دهان و فک و صورت دانشکده دندان پزشکی تبریز از دید دانشجویان در ابعاد الگوی ارزشیابی سیپ بررسی خواهد شد. روش کار:در این مطالعه ی توصیفی، جامعه ی مورد مطالعه شامل دانشجویان دانشکده ی دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود که بیماری های دهان و فک و صورت نظری و عملی خود را در این دانشکده گذرانده بودند .داده های به دست آمده از مطالعه با استفاده از نرم افزار آماری 13SPSS- و با کمک روش های آماری توصیفی (میانگین – انحراف معیار) مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها:نتایج حاکی از آن بود که در حیطه متحوا ،از نظر اکثر دانشجویان مطالب ارائه شده در بخش بیماری های دهان و فک و صورت نظری با سایر بخش ها مرتبط بود. از نظر آن ها زمان ارائه واحد نظری چندان مطلوب نبود . در حیطه درون داد، اکثریت دانشجویان به منابع درسی در رابطه با واحد بیماری های دهان و فک و صورت دسترسی نداشتند.در حیطه فرآیند از نظر دانشجویان، فرآیند یاد دهی یادگیری توسط مدرسین به صورت مستمر ارزیابی نمی شود.از نظر آن ها تا همکاری و ارتباط علمی خوبی بین اساتید و دانشجویان در بخش بیماری های دهان و فک و صورت وجود داشت.در حیطه محصول کیفیت آزمون نظری از لحاظ اندازه گیری جنبه نگرشی مناسب نیست. نتیجه گیری:از بررسی و مطالعه نتایج در می یابیم که دانشجویان در کل از آموزش اساتید و امکانات موجود در بخش بیماری های دهان و فک وصورت راضی هستند. ولی برای دستیابی کامل به اهداف آموزشی برخی از اصلاحات در آموزش عملی نیاز هست و هم چنین ارزیابی مستمر فرایند یاد گیری دانشجویان در طول ترم باعث انگیزه بیشتر برای مطالعه این درس می شود. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده دندانپزشکی | en_US |
dc.subject | ارزشیابی | en_US |
dc.subject | الگوی سیپ | |
dc.title | بررسی میزان دستیابی به اهداف آموزشی گروه آموزشی بیماری های دهان و فک و صورت از دیدگاه دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز براساس الگوی ارزشیابی CIPP(سیپ) | en_US |
dc.title | بررسی میزان دستیابی به اهداف آموزشی گروه آموزشی بیماری های دهان و فک و صورت از دیدگاه دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز براساس الگوی ارزشیابی CIPP(سیپ) | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.contributor.supervisor | پورزارع مهربانی، سولماز | |
dc.contributor.supervisor | ||
dc.identifier.docno | 603047 | |
dc.identifier.callno | 59093 | |
dc.contributor.department | بیماری های دهان و فک و صورت | en_US |
dc.description.discipline | دندان پزشکی | en_US |
dc.description.degree | دکتری عمومی | en_US |
dc.citation.reviewer | جمالی، زهرا | |
dc.citation.reviewer | نگاهداری، رامین | |
dc.citation.reviewer | بهلولی، سپیده | |
dc.citation.reviewer | دباغی تبریزی، فاطمه | |
dc.citation.reviewer | فروغی مقدم، سعید |