Show simple item record

dc.contributor.authorامیری نیکو, آیدا
dc.date.accessioned2024-06-04T11:03:26Z
dc.date.available2024-06-04T11:03:26Z
dc.date.issued1403/03/15en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/71553
dc.description.abstractچکیده پژوهش مقدمه: یکی از وظایف دانشجویان مقطع PHD ، تدریس در کنار اساتید با تجربه یه عنوان کمک مدرس میباشد که در دانشگاه های مختلف کشور به شیوه های مختلفی در حال انجام است. هدف: این مطالعه با هدف تحلیل کمیت واحد های موظفی تدریسی دانشجویان مقطع PHD در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1403-1402 انجام شده است. روش کار و مواد: مطالعه حاضر از نوع مطالعات توصیفی- مقطعی می باشد که در سال 1402-1403 در دانشگاه علوم پزشکی تبریز به روش مقطعی و بررسی مستندات انجام شد. ابتدا با بررسی مستندات و مکاتبه با معاونت آموزشی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی؛ نحوه مشارکت دانشجویان PHD با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته به صورت کمی مشخص شد و بعد از استخراج داده های کمی تحلیل به صورت دستی انجام شد. یافته ها: نحوه مشارکت دانشجویان مقطع PHD در دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی تبریز متفاوت بود. در دانشکده های پرستاری، توانبخشی و پزشکی نوع دروس تدریس شده توسط دانشجویان PHD عموما کارآموزی و دروس عملی بود اما در دانشکده های بهداشت، مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی و تغذیه دروس تئوری برای تدریس این دانشجویان در نظر گرفته شده بود. میانگین درصد تدریس دانشجویان PHDدر دانشگاه علوم پزشکی تبریز 33/56 بدست آمد. در بین دانشکده ها دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی با میانگین درصد 5/77 بیشترین میزان درصد تدریس و دانشکده تغذیه با میانگین درصد 50 کمترین میزان تدریس دانشجو را داشته اند. نحوه تدریس دانشجویان در تمامی دانشکده ها اغلب ارائه سخنرانی و انجام کار تیمی بوده است. میزان رضایت مدیران گروه های آموزشی از تدریس این دانشجویان در تمامی دانشکده ها 100 درصد بوده است. نتیجه گیری: استفاده از این روش در بیشتر دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی تبریز به خوبی انجام می گیرد. در خصوص بقیه ی دانشکده ها نیز میتوان با ایجاد زیرساخت های مناسب و برنامه ریزی درست از مزیت های این روش بیشتر استفاده کرد و کیفیت آموزشی را افزایش داد. در مقایسه با شیوه نامه تدریس دکتری ماده 54 در تمامی دانشکده ها به جز دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی در خصوص یکی از دانشجویان PHD رعایت شده بود. اکثر دانشکده ها از دانشجویان PHD در مقطع پژوهشی استفاده کرده بودند در صورتیکه استفاده از دانشجویان PHD در آموزشی نیز طبق شیوه نامه دستیار تدریس میتواند باعث کمک یا یادگیری تدریس در دانشجویان این مقطع شود. کلمات کلیدی: تدریس- دوره دکتری تخصصی- دانشگاه- تدریس همتایانen_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکیen_US
dc.relation.isversionof44444en_US
dc.subjectتدریسen_US
dc.subjectدوره دکتری تخصصیen_US
dc.subjectدانشگاهen_US
dc.subjectتدریس همتایانen_US
dc.titleبررسی کمیت و نحوه مشارکت در تدریس دانشجویان مقطع PHD گروه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز سال 1403-1402en_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorغلامزاده نیکجو, رعنا
dc.identifier.docno343گen_US
dc.identifier.callno343گen_US
dc.contributor.departmentمدیریت و سیاست گذاریen_US
dc.description.disciplineمدیریت خدمات بهداشتی و درمانیen_US
dc.description.degreeکارشناسیen_US
dc.citation.epage
dc.citation.epage


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record