dc.contributor.advisor | بحرینی, رونا | |
dc.contributor.author | داعی, زهره | |
dc.date.accessioned | 2024-10-06T11:43:51Z | |
dc.date.available | 2024-10-06T11:43:51Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/71383 | |
dc.description.abstract | مقدمه:
یکی از مشکلاتی که سیستم هاي بهداشتی امروزه درگیر آن هستند، ترخیص با رضایت شخصی یعنی ترك کردن بیمارستان قبل از موعود علیرغم توصیه هاي پزشکی است. این مطالعه به منظور تعیین میزان و علل ترخیص بیماران با رضایت شخصی در بیمارستان امام رضا(ع) تابعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز طراحی شده است.
روش پژوهش:
این مطالعه یک پزوهش کیفی است که به صورت گذشته نگر در بیمارستان امام رضا (ع) برای بیماران بستری صورت گرفته است.تمام بیمارانی که با رضـایت شـخصـی در فاصـله زمانی ابتدای فروردین تا پایان شهریور سـال1402 از بیمارستان ترخیص
شده بودند، وارد مطالعه شدند. برای گردآوری داده ها از سیستم اطلاعات سلامت استفاده شد.در نهایت، برای بررسی نتایج، از نرم افزار Excelاستفاده شد.
یافته ها:
علل ترخیص با رضایت شخصی در قالب 5مفهوم کلی«علل مربوط به بیمار»،«علل مربوط به پرسنل»،«علل مربوط به درمان»،«علل مربوط به امکانات بیمارستان»،«علل مربوط به محیط بیمارستان» دسته بندی شدکه هر یک از این مفاهیم خود شامل زیرمفاهیمی بودند.از بین زیر مفاهیم طولانی بودن مدت بستری و نارضایتی از کادر اداری به ترتیب بیشترین و کمترین علل را به خود اختصاص دادند.
نتیجه گیری:
از آنجائی که ترخیص با ر ضایت شخصی ایجاد اختلال در روند درمانی بیماران می نماید لذا بهتر است با راه کارهایی مانند انجام مداخلات جهت کاهش مدت زمان بستری بیماران ،ایجاد بخش هایی که جوابگوی تقاضا بیماران نیست، افزایش آگاهی بیماران از عوارض احتمالی بیماري، برنامه ریزی برای بهبود رابطه کادر پزشکی با بیماران با توجه به نارضایتی های موجود ،طراحی برنامه درمانی براي بیماران، استقرار مددکاران بالینی جهت شناسایی و ارزیابی مشکلات بیماران از افزایش میزان ترخیص با رضا یت شخصی و آسیبهاي ناشی از آن پیشگیري کرد.
کلیدواژه ها: حقوق بیمار ، ترخیص با رضایت شخصی ،رضایت آگاهانه ،ترخیص بیمار، بیمارستان، بیماران بستری | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی تبریز،دانشکده مدیریت واطلاع رسانی پزشکی | en_US |
dc.relation.isversionof | 1111111111111111 | en_US |
dc.subject | حقوق بیمار | en_US |
dc.subject | ترخیص با رضایت شخصی | en_US |
dc.subject | رضایت آگاهانه | en_US |
dc.subject | ترخیص بیمار | en_US |
dc.subject | بیمارستان | en_US |
dc.subject | بیماران بستری | en_US |
dc.title | میزان و علل ترخیص با رضایت شخصی در بیماران بستری مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی امام رضا (ع)تبریز در نیمسال 1402 | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.contributor.supervisor | خدایاری, رحیم | |
dc.identifier.docno | 353گ | en_US |
dc.identifier.callno | 353گ | en_US |
dc.contributor.department | 353گ | en_US |
dc.description.discipline | مدیریت خدمات بهداشتی | en_US |
dc.description.degree | کارشناسی | en_US |
dc.citation.epage | | |
dc.citation.epage | | |