نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorبحرینی, رونا
dc.contributor.authorحیدریان, پریزاد
dc.date.accessioned2024-10-07T11:50:06Z
dc.date.available2023-10-07T11:50:06Z
dc.date.issued1402/07/15en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/71215
dc.description.abstractچکیده مقدمه: اساتید نقش بسزایی در تدریس در کلاس و فرآیند آموزش دارند. در سال‌های اخیر، موضوع ویژگی‌های اساتید مؤثر در مجموعه وسیعی از مطالعات مطرح شده است. بررسی توصیف دانشجویان در مورد اینکه کدام ویژگی ها نمایه یک استاد دانشگاه موثر را تشکیل می دهند، می تواند یکی از راه های مفید برای بهینه سازی آموزشی باشد که در موسسات آموزش عالی دریافت می کنند. هدف: بررسی ویژگی های استاد خوب از منظر دانشجویان دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز روش کار: مطالعه حاضر از نوع توصیفی-مقطعی بود. جامعه آماری این مطالعه شامل دانشجویان دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود. برای جمع آوری داده ها در این مطالعه از ابزار پرسشنامه استفاده شد. نظرات دانشجويان در خصوص ويژگي های يك استاد خوب دانشگاهي در مقياس ليكرت به صورت بي اهميت، كم اهميت، نسبتا مهم، مهم يا بسيار مهم مورد پرسش قرار گرفت. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS26 و آزمون توصیفی و شاخص های آماری تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: 6/62 % از دانشجویان بررسی شده در این مطالعه زن بودند، 0/97 % متاهل بودند، تمامی دانشجویان در مقطع کارشناسی در حال تحصیل بودند، 5/28 % از پاسخ دهندگان در ترم 3 در حال تحصیل بودند و در نهایت مشخص شد که بیشترین دانشجویانی که در مطالعه شرکت کردند در رشته علوم آزمایشگاهی در حال تحصیل بودند میانگین ± انحراف معیار ویژگی دانش پژوهی، ویژگی مهارت تدریس، ویژگی مهارت ارزشیابی، ویژگی رعایت قوانین آموزشی، ویژگی ارتباطات بین فردی و ویژگی های فردی یک استاد خوب از دیدگاه دانشجویان به ترتیب برابر 25/3 ± 02/26، 96/4 ± 19/38، 05/3 ± 94/19، 93/3 ± 36/14، 30/2 ± 01/18 و 65/6 ± 26/34 بود. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد دانشجویان دانشکده پیراپزشکی علوم پزشکی تبریز هر 6 بعد بررسی شده را به عنوان ویژگی های حائز اهمیت در خصوص یک استاد خوب می دانند. کلید واژه ها: استاد، ویژگی، پیراپزشکی، آموزشen_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده مدیریت واطلاع رسانی پزشکیen_US
dc.relation.isversionof111111111111111111en_US
dc.subjectاستادen_US
dc.subjectویژگیen_US
dc.subjectپیراپزشکیen_US
dc.subjectآموزشen_US
dc.titleبررسی ویژگی های استاد خوب از منظر دانشجویان دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریزen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorقلیزاده, معصومه
dc.identifier.docno332گen_US
dc.identifier.callno332گen_US
dc.contributor.departmentمدیریت و سیاستگذاری سلامتen_US
dc.description.disciplineمدیریت خدمات بهداشتی و درمانیen_US
dc.description.degreeکارشناسیen_US
dc.citation.epage
dc.citation.epage


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم