Show simple item record

dc.contributor.authorایمانی فر, حسین
dc.date.accessioned2024-01-051T10:09:22Z
dc.date.available2024-01-05T10:09:22Z
dc.date.issued1402en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/70556
dc.description.abstractچکیده مقدمه: ارزشیابی از عملکرد اساتید یکی از روش های بهبود کیفیت برنامه ها و فعالیت های آموزشی اعضای هیئت علمی در دانشگاه ها به شمار می رود و این امکان را فراهم می آورد تا بر اساس نتایج آن، نقاط قوت و ضعف تعیین و با تقویت جنبه های مثبت و رفع کاستی ها در ایجاد تحول و اصلاح امور آموزشی برنامه ریزی مناسب صورت پذیرد. پژوهش حاضر نحوه اجرای گزارش عملکرد آموزشی اساتید دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را مورد بررسی قرار می دهد. روش کار: این مطالعه از نوع توصیفی- مقطعی بوده و جامعه پژوهشی آن شامل اساتید و مسئولین دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز می باشد. نمونه پژوهش سرشماری تمام افراد بوده است.ابزار جمع آوری داده ها یک پرسشنامه محقق ساخته با تعداد 9 سوال بود که از طریق متخصصین حوزه های آموزش پزشکی، مدیریت و سیاست گزاری سلامت مورد تایید روایی قرار گرفته است. این پژوهش در تابستان و پاییز سال 1402 در دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شده است. یافته ها: حضور در جلسات امتحانات، چاپ کتاب و ارائه مطالب و محتوای آموزشی پزشکی، ثبت نمرات در زمان مقرر و سامانه ارزشیابی اساتید معیارهای غیر ضروری و مشاوره دانشجویان، استفاده از روش های نوین تدریس، برگزاری کلاس های درسی و ارائه بودجه بندی دروس در این مطالعه جز پر اهمیت ترین معیارهای ارزیابی عملکرد آموزشی اساتید طبقه بندی شد. همچنیناخلاق حرفه ای اساتید و میزان رضایت دانش آموختگان از تدریس، معیارهای ضروری و تاثیرگذار بر عملکرد آموزشی اساتید شناخته شد که مورد بررسی و توجه واقع نشده است و باید این دو معیار مورد ملاحظه قرار گیرند نتیجه گیری: نتايج مطالعه نشان می دهد كه درصد قابل توجهی از شرکت کنندگان (اعضای هیئت علمی و مسئولین دانشکده) ، طرح ارزیابی عملکرد آموزشی اساتید را طرحی مناسب برای پیشبرد اهداف آموزشی دانشکده مدیریت دانشگاه علوم پزشکی می دانند و همچنین نحوه اجرای طرح ارزشیابی عملکرد اساتید در دانشکده مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز خوب ارزیابی شد. در نهایت پیشنهاد می شود که برنامه جامعی ارائه شود تا عملکرد واقعی و اطلاعات صحیح ارزشیابی استفاده شده و همچنین تمرکز بیشتر بر روی شاخص های کیفی و نظرات دانشجویان باشد. واژگان کلیدی: ارزیابی عملکرد، سیستم آموزشی، استادen_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریزen_US
dc.relation.isversionof1111111111111111111111en_US
dc.subjectارزیابی عملکردen_US
dc.subjectسیستم آموزشیen_US
dc.subjectاستادen_US
dc.titleارزیابی نحوه اجرای گزارش عملکرد آموزشی اساتید دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1402en_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorغلامزاده نیکجو, رعنا
dc.identifier.docno338گen_US
dc.identifier.callno338گen_US
dc.contributor.departmentمدیریت و سیاست گذاریen_US
dc.description.disciplineمدیریت خدمات بهداشتی و درمانیen_US
dc.description.degreeکارشناسیen_US
dc.citation.epage
dc.citation.epage


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record