نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorغفاری‌فر, سعیده
dc.contributor.authorعمرانی فر, دورنا
dc.date.accessioned2024-01-09T08:32:39Z
dc.date.available2024-01-09T08:32:39Z
dc.date.issued1402en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/70046
dc.description.abstractباشیوع همه‌گیری کووید 19 بسیاری از جوانب اجتماعی و شخصی مردم تحت تاثیر قرار گرفت. نظام آموزشی و دانشجویان انیز از عواقب قرنطینه در امان نبودند. این مورد درباره‌ی آموزش رشته‌های پزشکی به دلیل نیازمندی‌ها و ماهیت این رشته‌ها از اهمیت بیشتری نیز برخوردار می‌باشد. هدف: مطالعه‌ی حاضر با هدف تعیین چالش های مشترک دانشجویان رشته های علوم پزشکی بعد از شروع پاندمی COVID-19 و ارزیابی خودکارآمدی تطابقی آن ها انجام شده است. مواد و روشها: داده‌های مورد نیاز برای این مطالعه از طریق تهیه پرسش‌نامه ی مجازی که شامل سه بخش کلی (اول: اطلاعات دموگرافیک دوم: سوالات محقق ساخته سوم: پرسشنامه ی خودکارآمدی تطابقی ) میباشد جمع آوری شد. توزیع پرسشنامه بصورت ارسال لینک پرسشنامه و پوستر آن از طریق صفحات مجازی در دوره ی قرنطینه ی کرونا انجام شد. تعداد 906 نفر از دانشجویان علوم پزشکی کشور بصورت داوطلبانه پرسشنامه را تکمیل کردند که نتایج حاصل از طریق نرم‌افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج: داده‌های حاصل از آنالیز اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهند که از جمله‌ی موارد اصلی‌ترین نگران کننده برای دانشجویان علوم‌پزشکی انتقال ویروس از طرف آنان به اعضای خانواده (با میانگین: 91/3) می‌باشد. در عین حال میانگین شاخص مشکلات خانوادگی این دانشجویان با عدد 9/32 در حد پایین‌تر از متوسط به دست آمده است. همچنین با وجود این‌که مشکلات اقتصادی دانشجویان علوم پزشکی با میزان میانگین 05/9 در حد کمتر از متوسط به دست آمده است اما نشان داده شده است که جست و جو برای روش های درآمدزایی در دوران پاندمی بیتشرین میانگین را در میان دانشجویان داشته است. همچنین با توجه به بیشترین میانگین (31/4) مربوط به پاسخ "به نظرم با تکیه بر مطالب منتشرشده در سامانه‌ی مجازی ، فقط می‌توانم برای آزمون پایان دوره نمره کسب کنم " مشکلاتی در حوزهی آموزش مجازی نیز متوجه این دانشجویان بوده است. در نتیجه و با توجه به داده‌های به دست آمده می‌توان بیان داشت که دانشجویان علوم پزشکی از میزان خودکارآمدی متوسطی بهره‌مند می‌باشند که در صورت ایجاد راه‌کار‌های مناسبی مانند بهبود شرایط آموزش مجازی این میزان می‌تواند افزایش نیز بیابد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پزشکیen_US
dc.subjectخودکارآمدی تطابقیen_US
dc.subjectپاندمیen_US
dc.subjectکووید 19en_US
dc.subjectدانشجویان علوم‌پزشکیen_US
dc.subjectچالش هاen_US
dc.titleبررسی چالش های مشترک دانشجویان رشته های علوم پزشکی بعد از شروع پاندمی COVID-19 و ارزیابی خودکارآمدی تطابقی آن هاen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorعلیزاده میزانی, مهستی
dc.identifier.docno6011161en_US
dc.identifier.callno11161en_US
dc.description.disciplineMedicineen_US
dc.description.degreeMD Degreeen_US


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم