• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Medicine
  • Theses(M)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Medicine
  • Theses(M)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

بررسی چالش های مشترک دانشجویان رشته های علوم پزشکی بعد از شروع پاندمی COVID-19 و ارزیابی خودکارآمدی تطابقی آن ها

Thumbnail
نمایش/بازکردن
Thesis Dr. Dorna Omrani far 1402-2-23.pdf (1.401Mb)
تاریخ
1402
نویسنده
عمرانی فر, دورنا
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
باشیوع همه‌گیری کووید 19 بسیاری از جوانب اجتماعی و شخصی مردم تحت تاثیر قرار گرفت. نظام آموزشی و دانشجویان انیز از عواقب قرنطینه در امان نبودند. این مورد درباره‌ی آموزش رشته‌های پزشکی به دلیل نیازمندی‌ها و ماهیت این رشته‌ها از اهمیت بیشتری نیز برخوردار می‌باشد. هدف: مطالعه‌ی حاضر با هدف تعیین چالش های مشترک دانشجویان رشته های علوم پزشکی بعد از شروع پاندمی COVID-19 و ارزیابی خودکارآمدی تطابقی آن ها انجام شده است. مواد و روشها: داده‌های مورد نیاز برای این مطالعه از طریق تهیه پرسش‌نامه ی مجازی که شامل سه بخش کلی (اول: اطلاعات دموگرافیک دوم: سوالات محقق ساخته سوم: پرسشنامه ی خودکارآمدی تطابقی ) میباشد جمع آوری شد. توزیع پرسشنامه بصورت ارسال لینک پرسشنامه و پوستر آن از طریق صفحات مجازی در دوره ی قرنطینه ی کرونا انجام شد. تعداد 906 نفر از دانشجویان علوم پزشکی کشور بصورت داوطلبانه پرسشنامه را تکمیل کردند که نتایج حاصل از طریق نرم‌افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج: داده‌های حاصل از آنالیز اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهند که از جمله‌ی موارد اصلی‌ترین نگران کننده برای دانشجویان علوم‌پزشکی انتقال ویروس از طرف آنان به اعضای خانواده (با میانگین: 91/3) می‌باشد. در عین حال میانگین شاخص مشکلات خانوادگی این دانشجویان با عدد 9/32 در حد پایین‌تر از متوسط به دست آمده است. همچنین با وجود این‌که مشکلات اقتصادی دانشجویان علوم پزشکی با میزان میانگین 05/9 در حد کمتر از متوسط به دست آمده است اما نشان داده شده است که جست و جو برای روش های درآمدزایی در دوران پاندمی بیتشرین میانگین را در میان دانشجویان داشته است. همچنین با توجه به بیشترین میانگین (31/4) مربوط به پاسخ "به نظرم با تکیه بر مطالب منتشرشده در سامانه‌ی مجازی ، فقط می‌توانم برای آزمون پایان دوره نمره کسب کنم " مشکلاتی در حوزهی آموزش مجازی نیز متوجه این دانشجویان بوده است. در نتیجه و با توجه به داده‌های به دست آمده می‌توان بیان داشت که دانشجویان علوم پزشکی از میزان خودکارآمدی متوسطی بهره‌مند می‌باشند که در صورت ایجاد راه‌کار‌های مناسبی مانند بهبود شرایط آموزش مجازی این میزان می‌تواند افزایش نیز بیابد.
URI
https://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/70046
Collections
  • Theses(M)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV