نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorنریمانی, محمدرضا
dc.contributor.authorنظری, الهام
dc.date.accessioned2023-12-06T11:24:38Z
dc.date.available2023-12-06T11:24:38Z
dc.date.issued[1402/06/15]en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/69941
dc.description.abstractچکیده : مقدمه : كارآموزي بخش اساسي و مهم آموزش در هر رشته است و به همین دلیل اصلي ترین مواد درسي در هر رشته اي بشمار رفته كه طي آن فرصتي فراهم مي گردد تا دانشجویان بتوانند در تعامل با مربي و محیط، مفاهیم آموخته شده را در حیطه عمل بكار گیرد. با توجه به اهمیت و نقش دروس كارآموزي در توانمندسازي دانشجو این مطالعه باهدف ارزیابي وضعیت كارآموزي و كارورزي اجرا شده در دانشكده مدیریت و اطلاع رساني پزشكي در دانشگاه علوم پزشكي تبریز ، اجرا شد . مواد و روش ها : یک مطالعه توصیفي تحلیلي ، كه تعداد 84 نفر دانشجو و مربي دانشكده مدیریت و اطلاع رساني پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تبریز در سال 1401 - 1400 كه در آن شركت كردند. جمع آوري داده ها به وسیله پرسشنامه پژوهشگر- ساخته اي بود كه روایي و پایایي آن به تایید رسیده بوده و در این مطالعه نیز روایي آن با نظرخواهي از صاحب نظران و پایایي آن با استفاده از ضریب آلفا كرونباخ 94 / 0 ، تایید گردید كه در آن وضعیت كلي دروس كارآموزي در قالب چهار حیطه : فرآیند آموزش، یاد دهنده، یاد گیرنده و عرصه هاي كارآموزي، تنظیم شده بود، صورت گرفت . در تجزیه و تحلیل داده ها به علت نرمال بودن داده هاي تحقیق از آزمونهاي پارامتریک استفاده گردید. روش نمونه گیري براي مربیان به صورت تمام شماري و براي دانشجویان به صورت در دسترس بود. یافته ها : تحلیل نظرات پاسخگویان نشان داد كه هر دو گروه مربیان و دانشجویان وضعیت كارآموزي و كارورزي اجرا شده در دانشكده مدیریت و اطلاع رساني پزشكي را به ترتیب با میانگین نمره 60.14 و 51.96 در سطح متوسط ارزیابي كردند. تحلیل نتایج بر حسب حیطه هاي مختلف كارآموزي نشان داد كه گروه دانشجویان كمترین میانگین را به حیطه عرصه كارآموزي ) 45.19 ( و گر وه مربیان به حیطه یادگیرنده ) 48.33 ( اختصاص داده اند . همچنین این مطالعه نشان كه هیچ تفاوت آماري بین دیدگاههاي دانشجویان و مربیان بر حسب ویژگي هاي دموگرافیک در مورد وضعیت كارآموزي و كارورزي اجرا شده در دانشكده مدیریت و اطلاع رساني پزشكي وجود ندارد ) 05 / 0 ≤ p .) نتیجه گیری : كافي و مناسب بودن دانش و اطلاعات تئوریک كارآموزان و وجود علاقه و انگیره كافي در دانشجویان براي بهره برداري از زمان هاي كارآموزي هر دو در حیطه یادگیرنده به ترتیب از دیدگاه مربیان و دانشجویان داراي كمترین كمترین میانگین بوده است كه نیاز به توجه و دقت بیشتري دارد. در این زمینه براي تسهیل و سودمند بودن كارآموزیها، بایستي تمركز مسؤولان به ایجاد انگیزه و همچنین مناسب بودن دانش و اطلاعات تئوریک كارآموزان متمركز باشد. کلید واژه ها : كارآموزي ، كارورزي ، دانشكده مدیریت و اطلاع رساني پزشكيen_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده مدیریت واطلاع رسانی پزشکیen_US
dc.relation.isversionofen_US
dc.subjectكارآموزيen_US
dc.subjectكارورزيen_US
dc.subjectدانشكده مدیریت و اطلاع رساني پزشكيen_US
dc.titleارزیابی وضعیت برگزاری دوره های کارآموزی و کارورزی در دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تبریزen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorغلامزاده نیکجو, رعنا
dc.identifier.docno322گen_US
dc.identifier.callno322گen_US
dc.contributor.departmentمدیریت و سیاستگذاری سلامتen_US
dc.description.disciplineمدیریت خدمات بهداشتی درمانیen_US
dc.description.degreeکارشناسیen_US
dc.citation.epage
dc.citation.epage


فایلهای درون آیتم

Thumbnail
Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم