Show simple item record

dc.contributor.advisorجوان, اکبر
dc.contributor.authorباقرلو, علی
dc.date.accessioned2022-08-13T05:46:47Z
dc.date.available2022-08-13T05:46:47Z
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:80/xmlui/handle/123456789/66939
dc.description.abstractچکیده زمینه و هدف: مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک استراتژِی جامع و فرایند حفظ مشتریان ، بصورت همکاری و آموختن حداکثری در مورد مشتریان و دیدگاهشان جهت ایجاد ارزش افزوده برای سازمان و مشتری تعریف میشود. این پژوهش جهت بررسی وضعیت مدیریت ارتباط با مشتری در مراکز جراحی محدود شهر تبریز در سال 1400 انجام پذیرفت. مواد و روش کار: این مطالعه یک مطالعه توصیفی - تحلیلی در مراکز جراحی محدود شهر تبریز است که این مراکز به صورت تمام شماری مطالعه گردیده است .افراد شرکت کننده در مطالعه روسا و مدیران مراکز، مترون، سوپروایزرها، مسئولین بهبود کیفیت و حقوق گیرنده خدمت می باشند. ابزار گرد آوری اطلاعات راهنمای مصاحبه و چک لیست محقق ساخته استاندارد می باشد. اطلاعات مورد نیاز از طریق مصاحبه و مشاهده جمع آوری و با استفاده از آمار توصیفی و نرم افزار spss نسخه 19 تحلیل گردید. یافته ها: طبق نتایج وضعیت مدیریت ارتباط با مشتری در مراکز جراحی محدود شهر تبریز خوب ارزیابی گردیده است. بیشترین امتیاز مربوط به بعد تمرکز بر بیمار محوری و استراتژیهای جذب بیمار( 2.16) و کمترین امتیاز مربوط به مدیریت ارتباط با بیمار بوده است (2.03). در مقایسه بین مراکز، بعد تمرکز بر بیمار محوری و استراتژیهای جذب بیمار و بعد کیفیت خدمات ، مرکز (پ) ، و در بعد مدیریت ارتباط با بیمار نیز مرکز چشم پزشکی (ب) نمره نسبتا مطلوبتری را کسب نموده اند. نتیجه گیری: با توجه به اینکه مراکز جراحی محدود شهر تبریز کمترین امتیاز را در بعد ارتباط با بیمار کسب نموده اند، توجیه مشتریان داخلی ( کارکنان و کادر درمانی) و آموزش مدیریت رفتار به آنها از استراتژی های پیشنهادی برای بهبود وضعیت در این حیطه می باشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده مدیریت واطلاع رسانی پزشکیen_US
dc.relation.isversionofفارسیen_US
dc.subjectمدیریت ارتباط با مشتری، مراکز جراحی محدود، تبریز، بیمار محوری،کیفیتen_US
dc.titleبررسی وضعیت مدیریت ارتباط با مشتری در مراکز جراحی محدود شهر تبریز در سال 1400en_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorغلامزاده نیکجو, رعنا
dc.contributor.departmentمدیریتen_US
dc.description.disciplineمدیریت خدمات بهداشتی و درمانیen_US
dc.description.degreeکارشناسیen_US
dc.citation.epage
dc.citation.epage


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record