نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.authorپاشازاده, مرتضی
dc.date.accessioned2021-11-29T05:40:26Z
dc.date.available2021-11-29T05:40:26Z
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/65550
dc.description.abstractاین مطالعه با هدف تعیین میزان رضایت تحصیلی ، شغلی و تعیین گرهای ان در پزشکان خانواده کشور طراحی و اجرا گردید. روش تحقیق:در این بررسی تحلیلی مقطعی جامعه و نمونه پژوهش شامل تمام دستیاران پزشکی خانواده کشور بود . ابزار جمع اوری داده ها هم دو مورد پرسشنامه روا و پایا بودند که از طریق گروه صنفی فضای مجازی در اختیار همه دستیاران قرارداده شد . پرسش نامه های تکمیل شده از فایل اکسل به نرم افزار SPSS منتقل و نتایج توصیفی در قالب جداول و نمودارها نشان داده شدند.تحلیل های اماری بین گروههای مختلف از نظر مقایسه میانگین ها و تعیین همبستگی با ازمون های T مستقل و One way ANOVAیک طرفه انجام شدند و در تمام موارد P<.05 معنی دار قلمداد شدند. نتایج:میزان مشارکت دستیاران برابر 78 درصد ،رضایت تحصیلی آنان برابر 74.35 از صد بدست امد . مهمترین عوامل رضایت شامل علاقه شخصی ،کمک به بیماران و در ان سو نیز اصلی ترین عوامل نارضایتی شامل درامد پایین و بازار کار بود.رضایت شغلی دستیاران برابر 58.24 از صد بود و ایتم های مقام و منزلت ، کیفیت کارمهمترین عوامل رضایت و در سمت مقابل نیز عوامل امنیت شغلی ، حقوق و مزایا بیشترین عوامل نارضایتی بودند .ارتباط بین مشخصات فردی ، حرفه ای و سازمانی با رضایت تحصیلی و شغلی به غیر از متغیر سالهای وقفه تحصیلی غیر معنی دار بودند.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پزشکیen_US
dc.subjectرضایت شغلیen_US
dc.subjectرضایت تحصیلیen_US
dc.subjectدستیاران تخصصیen_US
dc.subjectپزشک خانوادهen_US
dc.titleتعیین گرهای رضایت شغلی – تحصیلی دستیاران بالینی پزشکی خانواده ایرانen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorجباری بیرامی, حسین
dc.contributor.supervisorخامنیان, ژیلا
dc.identifier.docno6010087en_US
dc.identifier.callno10087en_US
dc.description.disciplineپزشکی تخصصیen_US
dc.description.degreeدکترای تخصصیen_US


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم