dc.contributor.author | پاشازاده, مرتضی | |
dc.date.accessioned | 2021-11-29T05:40:26Z | |
dc.date.available | 2021-11-29T05:40:26Z | |
dc.date.issued | 1399 | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/65550 | |
dc.description.abstract | این مطالعه با هدف تعیین میزان رضایت تحصیلی ، شغلی و تعیین گرهای ان در پزشکان خانواده کشور طراحی و اجرا گردید.
روش تحقیق:در این بررسی تحلیلی مقطعی جامعه و نمونه پژوهش شامل تمام دستیاران پزشکی خانواده کشور بود . ابزار جمع اوری داده ها هم دو مورد پرسشنامه روا و پایا بودند که از طریق گروه صنفی فضای مجازی در اختیار همه دستیاران قرارداده شد . پرسش نامه های تکمیل شده از فایل اکسل به نرم افزار SPSS منتقل و نتایج توصیفی در قالب جداول و نمودارها نشان داده شدند.تحلیل های اماری بین گروههای مختلف از نظر مقایسه میانگین ها و تعیین همبستگی با ازمون های T مستقل و One way ANOVAیک طرفه انجام شدند و در تمام موارد P<.05 معنی دار قلمداد شدند.
نتایج:میزان مشارکت دستیاران برابر 78 درصد ،رضایت تحصیلی آنان برابر 74.35 از صد بدست امد . مهمترین عوامل رضایت شامل علاقه شخصی ،کمک به بیماران و در ان سو نیز اصلی ترین عوامل نارضایتی شامل درامد پایین و بازار کار بود.رضایت شغلی دستیاران برابر 58.24 از صد بود و ایتم های مقام و منزلت ، کیفیت کارمهمترین عوامل رضایت و در سمت مقابل نیز عوامل امنیت شغلی ، حقوق و مزایا بیشترین عوامل نارضایتی بودند .ارتباط بین مشخصات فردی ، حرفه ای و سازمانی با رضایت تحصیلی و شغلی به غیر از متغیر سالهای وقفه تحصیلی غیر معنی دار بودند. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پزشکی | en_US |
dc.subject | رضایت شغلی | en_US |
dc.subject | رضایت تحصیلی | en_US |
dc.subject | دستیاران تخصصی | en_US |
dc.subject | پزشک خانواده | en_US |
dc.title | تعیین گرهای رضایت شغلی – تحصیلی دستیاران بالینی پزشکی خانواده ایران | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.contributor.supervisor | جباری بیرامی, حسین | |
dc.contributor.supervisor | خامنیان, ژیلا | |
dc.identifier.docno | 6010087 | en_US |
dc.identifier.callno | 10087 | en_US |
dc.description.discipline | پزشکی تخصصی | en_US |
dc.description.degree | دکترای تخصصی | en_US |