Show simple item record

dc.contributor.advisorشهبازی, شهلا
dc.contributor.advisorجعفری, توحید
dc.contributor.authorذوالقدر, فاطمه
dc.date.accessioned2021-11-03T04:32:00Z
dc.date.available2021-11-03T04:32:00Z
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/65395
dc.description.abstractچکیده مقدمه: آموزش بالینی پدیده پیچیده ای است که هرگونه تحول در روش و نحوه اجرای آن نیازمند دانش و آگاهی بالا از شیوه های نوین می باشد. طی آموزش بالینی هویت حرفه ای دانشجو شکل می گیرد و توانایی ادراک و باور فرد از توانایی های خود، در ارتباط با عملکرد حرفه ای در موقعیت های واقعی را به دست می آورد. لذا این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آموزش بالینی مدل پرسپتورشیپ بر توانایی خودکارآمدی تحصیلی و عزت نفس در دانشجویان کارشناسی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی تبریز1398-1397 انجام شد. روش ها: در این مطالعه شبه تجربی با طراحی پیش آزمون و پس آزمون با یک گروه مقایسه 102 نفر از دانشجویان پرستاری در دو نیمسال 97-98 به روش در دسترس انتخاب، سپس با استفاده از جدول اعداد تصادفی، دانشجویان به دو گروه کنترل و مداخله تخصیص داده شد.ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی cases و پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ بود. پس از جمع آوری اطلاعات ، داده ها با استفاده از آمار توصیفی و از طریق نرم افزار آماری SPSS نسخه 25 تجزیه تحلیل شد. یافته ها: در این بررسی طبق تحلیل آزمون ANCOVA در گروه آموزشی مداخله، بین دو گروه آموزشی کنترل و مداخله تفاوت مثبت و معنی داری در میزان تاثیر بر روی خودکار آمدی و عزت نفس مشاهده شد.(p<001) نتیجه گیری: بر اساس یافته های این مطالعه، تغییر در آموزش بالینی پرستاری ضرورتی اجتناب ناپذیر است که موجب بهسازی کیفیت آموزش بالینی و تناسب و هماهنگی بیشتر بین محتوای آموزش تئوری و عملی می شود. با در نظر گرفتن صلاحیت علمی و عمومی پرسپتور، نقش پرسنل بیمارستان در حرفه ای شدن دانشجویان پرستاری و مدیریت مناسب اجرای برنامه های کارورزی، می توان به ارتقای طرح پرسپتورشیپ کمک نمود و از نتایج آن در حیطه مدیریت مراکز آموزشی-درمانی و بهبود کیفیت خدمات مراقبتی بهره برد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پرستاری و ماماییen_US
dc.subjectکلید واژه ها: آموزش بالینی، پرسپتورشیپ، خودکارآمدی تحصیلی، عزت نفس، دانشجوی پرستاریen_US
dc.titleتاثیرمدل پرسپتورشیپ آموزش بالینی بر توانایی خودکارآمدی تحصیلی و عزت نفس در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز یک مطالعه شبه تجربی در سال تحصیلی- 1398en_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorروشنگر, فریبرز
dc.identifier.docno900en_US
dc.identifier.callnoپ900en_US
dc.contributor.departmentپرستاریen_US
dc.description.disciplineپرستاری: داخلی- جراحیen_US
dc.description.degreeفوق لیسانسen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record