Show simple item record

dc.contributor.authorسلیمانی رحیم آباد, وحید
dc.date.accessioned2021-09-08T08:43:18Z
dc.date.available2021-09-08T08:43:18Z
dc.date.issued1400en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/65067
dc.description.abstractمقدمه: امروزه تأثیر فرایندهای انگیزشی بر کارکرد شناختی و فراشناختی دانشجویان از اهمیت به سزایی برخوردار شده است. و با کمک عواملی مثل راهبردهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری و کشف روش‌هایی برای آموزش آن به یادگیرندگان، می‌توانیم به تصمیم گیران نظام آموزشی کمک کنیم که به شیوه درست‌تری در این حوزه تصمیم‌گیری کنند. هدف: روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه بررسی راهبرد های انگیزشی دانشجویان برای یادگیری و تعیین میزان انگیزش یادگیری دانشجویان دانشکده داروسازی تبریز سال 1399 روش کار: در این مطالعه اکتشافی، ابتدا از طریق فرستادن ایمیل به نویسندگان پرسشنامه اصلی، اجازه ترجمه و باز ترجمه پرسشنامه به زبان فارسی از آن‌ها کسب‌ شد. بررسی روایی محتوا با محاسبه نسبت روایی محتوا و شاخص روایی محتوا صورت پذیرفت. روایی صوری به کمک امتیاز تاثیر گویه بررسی و پایایی پرسش‌نامه به روش آزمون- بازآزمون و با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ و ضریب همبستگی درون رده ای (ICC) تعیین گردید. بعد از روانسنجی، پرسشنامه ای به صورت اینترنتی تهیه و آماده شد. لینک پرسشنامه در کانال گروه کلاس بارگذاری و میزان انگیزش یادگیری دانشجویان دانشکده داروسازی تبریز در درس فارماکولوژی 1 سنجیده شد. یافته ها: میانگین نسبت روایی محتوا، شاخص روایی محتوا و امتیاز تاثیر برای پرسشنامه ارزیابی راهبردهای انگیزشی دانشجویان برای یادگیری حاصل از این مطالعه به ترتیب 85/0، 84/0 و 55/4 بدست آمد. ضریب آلفای کرونباخ معادل 702/0 و ضریب همبستگی درون رده ای (ICC) با حدود اطمینان 95 درصد نیز معادل 701/0 بدست آمد. نتیجه نظرسنجی نهایی نیز با میانگین کلی 75/45 در بازه 10- تا 74 با شرایط کمی خوب انگیزش دانشجویان در درس فرماکولوژی 1 حاصل شد. نتیجه‌گیری: از پرسشنامه روا و پایا شده در این طرح می توان برای ارزشیابی راهبردهای انگیزشی دانشجویان علوم پزشکی در یادگیری واحدهای درسی استفاده کرد، و تاثیر مداخلات آموزشی برای بهبود راهبردهای انگیزشی دانشجویان را ارزیابی نمود.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده داروسازیen_US
dc.subjectیادگیریen_US
dc.subjectدانشجویان علوم پزشکیen_US
dc.subjectروانسنجیen_US
dc.subjectپرسشنامهen_US
dc.subjectراهبردهای انگیزشیen_US
dc.titleروان سنجی نسخه فارسی پرسشنامه بررسی راهبرد های انگیزشی دانشجویان برای یادگیری و تعیین میزان انگیزش یادگیری دانشجویان دانشکده داروسازی تبریز سال 1399en_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorمالکی دیزجی, نسرین
dc.contributor.supervisorغفاری فر, سعیده
dc.identifier.callno4205en_US
dc.description.disciplineداروسازیen_US
dc.description.degreeدکترای عمومیen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record