• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Pharmacy
  • Theses(P)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Pharmacy
  • Theses(P)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

روان سنجی نسخه فارسی پرسشنامه بررسی راهبرد های انگیزشی دانشجویان برای یادگیری و تعیین میزان انگیزش یادگیری دانشجویان دانشکده داروسازی تبریز سال 1399

Thumbnail
نمایش/بازکردن
PAYANAME_وحید_سلیمانی-دکتر_مالکی-1.pdf (2.038Mb)
تاریخ
1400
نویسنده
سلیمانی رحیم آباد, وحید
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
مقدمه: امروزه تأثیر فرایندهای انگیزشی بر کارکرد شناختی و فراشناختی دانشجویان از اهمیت به سزایی برخوردار شده است. و با کمک عواملی مثل راهبردهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری و کشف روش‌هایی برای آموزش آن به یادگیرندگان، می‌توانیم به تصمیم گیران نظام آموزشی کمک کنیم که به شیوه درست‌تری در این حوزه تصمیم‌گیری کنند. هدف: روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه بررسی راهبرد های انگیزشی دانشجویان برای یادگیری و تعیین میزان انگیزش یادگیری دانشجویان دانشکده داروسازی تبریز سال 1399 روش کار: در این مطالعه اکتشافی، ابتدا از طریق فرستادن ایمیل به نویسندگان پرسشنامه اصلی، اجازه ترجمه و باز ترجمه پرسشنامه به زبان فارسی از آن‌ها کسب‌ شد. بررسی روایی محتوا با محاسبه نسبت روایی محتوا و شاخص روایی محتوا صورت پذیرفت. روایی صوری به کمک امتیاز تاثیر گویه بررسی و پایایی پرسش‌نامه به روش آزمون- بازآزمون و با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ و ضریب همبستگی درون رده ای (ICC) تعیین گردید. بعد از روانسنجی، پرسشنامه ای به صورت اینترنتی تهیه و آماده شد. لینک پرسشنامه در کانال گروه کلاس بارگذاری و میزان انگیزش یادگیری دانشجویان دانشکده داروسازی تبریز در درس فارماکولوژی 1 سنجیده شد. یافته ها: میانگین نسبت روایی محتوا، شاخص روایی محتوا و امتیاز تاثیر برای پرسشنامه ارزیابی راهبردهای انگیزشی دانشجویان برای یادگیری حاصل از این مطالعه به ترتیب 85/0، 84/0 و 55/4 بدست آمد. ضریب آلفای کرونباخ معادل 702/0 و ضریب همبستگی درون رده ای (ICC) با حدود اطمینان 95 درصد نیز معادل 701/0 بدست آمد. نتیجه نظرسنجی نهایی نیز با میانگین کلی 75/45 در بازه 10- تا 74 با شرایط کمی خوب انگیزش دانشجویان در درس فرماکولوژی 1 حاصل شد. نتیجه‌گیری: از پرسشنامه روا و پایا شده در این طرح می توان برای ارزشیابی راهبردهای انگیزشی دانشجویان علوم پزشکی در یادگیری واحدهای درسی استفاده کرد، و تاثیر مداخلات آموزشی برای بهبود راهبردهای انگیزشی دانشجویان را ارزیابی نمود.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/65067
Collections
  • Theses(P)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV