نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorعزت آقاجری, پروانه
dc.contributor.advisorاصغری جعفرآبادی, محمد
dc.contributor.authorجلیلی, پرستو
dc.date.accessioned2021-04-20T06:04:20Z
dc.date.available2021-04-20T06:04:20Z
dc.date.issued1399en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/64073
dc.description.abstractچکيده: مقدمه: با توجه به اين که پيشرفت در مراقبت هاي نوزادان، ميزان بقا را در بيماران حاد و نوزادان نارس بهبود بخشيده، پرستاران نوزادان به مهارت هاي حرفه اي براي مراقبت نياز دارند و بايستي از تمام مهارت ها و تکنيک هاي جديد مراقبتي دانش کافي داشته باشند. از طرفی آموزش به شیوه های متنوع، غیرحضوری و در شبکه های مجازی برای بزرگسالان مورد توافق می باشند. لذا هدف از اين مطالعه مقايسه تاثير آموزش به دو روش لوح فشرده و شبکه اجتماعي بر دانش و عملکرد پرستاران بخش هاي مراقبت ويژه نوزادان در ارزيابي رفتار نوزاد نارس بود. روش: مطالعه حاضر به روش نیمه تجربی بر روي ۵۰ پرستار بخش مراقبت ويژه نوزادان در چهار بيمارستان کرمانشاه انجام گرفت. ابزار جمع آوري داده ها، شامل اطلاعات دموگرافيک و پرسشنامه تعيين سطح دانش پرستاران و چک ليست مشاهده و ثبت رفتار نوزاد نارس براي تعيين عملکرد بود. مداخله در دو گروه لوح فشرده و شبکه اجتماعي (به مدت ۱۵ روز) انجام گرفت و داده ها با استفاده از آمار توصيفي و استنباطي (تي مستقل، تي زوج و تحليل کوواريانس) در نرم افزار SPSS نسخه ۲۴ تجزيه و تحليل شد. يافته ها: دانش وعملکرد پرستاران بخش های ‌ NICU قبل از مداخله، بین دو گروه لوح فشرده وشبکه اجتماعی، تفاوت آماری معنی داری نشان نداد(۷۱/۰P= و/۰۹۴P= ). دانش وعملکرد پرستاران بعد از آموزش، بین دو گروه تفاوت معنی داری نشان داد(۰۰۱/۰P< و۰۰۱/۰P<). تغییرات دانش وعملکرد پرستاران، بین دو گروه تفاوت معنی دارنشان داد(۰۲/۰P= و ۰۳/۰P= ).هردو متغیر دانش و عملکرد پرستاران در گروه شبکه اجتماعی، بیشتر از گروه لوح فشرده افزایش داشت. نتيجه گيري: استفاده از آموزش مبتني بر شبکه اجتماعي مبتنی بر تلفن همراه در زمينه مراقبت از نوزاد، شيوه مناسب و در دسترسي است كه پرستاران مي توانند استفاده و اطلاعات خود را به روز نمايند. با توجه به تاثير بهتر شبکه اجتماعی نسبت به لوح فشرده در اين مطالعه، به‌کارگيري شبکه‌هاي اجتماعي مي‌تواند فرصتي براي بهبود فرايند آموزش و يادگيري باشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پرستاری و ماماییen_US
dc.subjectکلید واژه ها: دانش، عملکرد، ارزیابی رفتار نوزاد نارس، پرستاران بخش مراقبت ويژه نوزادان، لوح فشرده، شبکه اجتماعیen_US
dc.titleمقايسه تاثير آموزش به دو روش لوح فشرده و شبکه اجتماعي بر دانش و عملکرد پرستاران بخشهاي مراقبت ويژه نوزادان در ارزيابي رفتار نوزاد نارسen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorولیزاده, لیلا
dc.identifier.docno879en_US
dc.identifier.callnoپ879en_US
dc.contributor.departmentپرستاریen_US
dc.description.disciplineپرستاری: داخلي- جراحیen_US
dc.description.degreeفوق لیسانسen_US


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم