• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

مقايسه تاثير آموزش به دو روش لوح فشرده و شبکه اجتماعي بر دانش و عملکرد پرستاران بخشهاي مراقبت ويژه نوزادان در ارزيابي رفتار نوزاد نارس

Thumbnail
نمایش/بازکردن
پ879پایاننامه پرستو جلیلی.pdf (1.978Mb)
تاریخ
1399
نویسنده
جلیلی, پرستو
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
چکيده: مقدمه: با توجه به اين که پيشرفت در مراقبت هاي نوزادان، ميزان بقا را در بيماران حاد و نوزادان نارس بهبود بخشيده، پرستاران نوزادان به مهارت هاي حرفه اي براي مراقبت نياز دارند و بايستي از تمام مهارت ها و تکنيک هاي جديد مراقبتي دانش کافي داشته باشند. از طرفی آموزش به شیوه های متنوع، غیرحضوری و در شبکه های مجازی برای بزرگسالان مورد توافق می باشند. لذا هدف از اين مطالعه مقايسه تاثير آموزش به دو روش لوح فشرده و شبکه اجتماعي بر دانش و عملکرد پرستاران بخش هاي مراقبت ويژه نوزادان در ارزيابي رفتار نوزاد نارس بود. روش: مطالعه حاضر به روش نیمه تجربی بر روي ۵۰ پرستار بخش مراقبت ويژه نوزادان در چهار بيمارستان کرمانشاه انجام گرفت. ابزار جمع آوري داده ها، شامل اطلاعات دموگرافيک و پرسشنامه تعيين سطح دانش پرستاران و چک ليست مشاهده و ثبت رفتار نوزاد نارس براي تعيين عملکرد بود. مداخله در دو گروه لوح فشرده و شبکه اجتماعي (به مدت ۱۵ روز) انجام گرفت و داده ها با استفاده از آمار توصيفي و استنباطي (تي مستقل، تي زوج و تحليل کوواريانس) در نرم افزار SPSS نسخه ۲۴ تجزيه و تحليل شد. يافته ها: دانش وعملکرد پرستاران بخش های ‌ NICU قبل از مداخله، بین دو گروه لوح فشرده وشبکه اجتماعی، تفاوت آماری معنی داری نشان نداد(۷۱/۰P= و/۰۹۴P= ). دانش وعملکرد پرستاران بعد از آموزش، بین دو گروه تفاوت معنی داری نشان داد(۰۰۱/۰P< و۰۰۱/۰P<). تغییرات دانش وعملکرد پرستاران، بین دو گروه تفاوت معنی دارنشان داد(۰۲/۰P= و ۰۳/۰P= ).هردو متغیر دانش و عملکرد پرستاران در گروه شبکه اجتماعی، بیشتر از گروه لوح فشرده افزایش داشت. نتيجه گيري: استفاده از آموزش مبتني بر شبکه اجتماعي مبتنی بر تلفن همراه در زمينه مراقبت از نوزاد، شيوه مناسب و در دسترسي است كه پرستاران مي توانند استفاده و اطلاعات خود را به روز نمايند. با توجه به تاثير بهتر شبکه اجتماعی نسبت به لوح فشرده در اين مطالعه، به‌کارگيري شبکه‌هاي اجتماعي مي‌تواند فرصتي براي بهبود فرايند آموزش و يادگيري باشد.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/64073
Collections
  • Theses(NM)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV