• English
    • Persian
    • English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

مقایسه برنامه ی درسی دندانپزشکی عمومی در زمینه ی بیماران با نیازهای خاص در ایران با دانشکده های برتر جهان

Thumbnail
نمایش/بازکردن
elham nazari thesis.pdf (1.292Mb)
تاریخ
1399/9/25
نویسنده
نظری, الهام
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
مقدمه: دانش و آگاهی دندانپزشکان در زمینه ی درمان و ارتقا سلامت بیماران معلول و ناتوان وبیماران با نیازهای خاص ضعیف بوده و پاسخگوی نیازهای در حال تغییر جامعه نمی باشد. هدف از این مطالعه مقایسه کوریکولوم دندانپزشکی عمومی ایران در زمینه بیماران با نیازهای خاص با کوریکولوم دانشکده های معتبر دنیا بود. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی –تطبیقی (مقایسه ای) در سه مرحله انجام گرفت. 1- جستجو و یافتن دانشکده های دندانپزشکی برتر جهان . 2- دسترسی به برنامه درسی آنها با استفاده از سایت دانشکده مربوطه. 3- بررسی و مقایسه ی برنامه درسی دوره ی دکترای عمومی در زمینه ی بیماران با نیاز های خاص. در مرحله اول جهت انتخاب دانشکده های دندانپزشکی مورد نظر منابع و سایت های مربوط به رتبه بندی دانشکده های دندانپزشکی Shanghai و QS ، مورد جستجو و بررسی قرار گرفت و دانشکده های برتر شناسایی شد. در مرحله دوم با مراجعه به سایت های دانشکده های مربوطه و یا ارسال ایمیل به آنها، به برنامه ی درسی آنها دسترسی پیدا شد. در مرحله سوم از بین کوریکولوم های قابل دسترسی اطلاعات کلی در زمینه ی مباحث بیماران با نیاز های خاص مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت. نتایج: در مطالعه حاضر کوریکولوم آموزشی ایران با 12 دانشگاه برتر جهان مورد مقایسه قرار گرفت و مشاهده شد که در ایران طیف وسیعی از بیماران با مشکلات جسمی و ذهنی در گروه بیماران با نیاز های خاص دریافت کننده خدمات دندانپزشکی هستند. لزوم ارائه واحدهای مستقل در زمینه بیماران با نیاز های خاص، تعیین ساعات درسی واحدهای مستقل، تعیین شیوه های آموزشی و ارزیابی واحدها کاملا محسوس و ضروری است. سرفصل ها و محتوای آموزشی مشابه با سیستم های جهانی است. نوع درمان و مسئولین درمانی در مراکز آموزشی مطلوب می باشد. نتیجه گیری : کوریکولوم آموزشی در زمینه بیماران با نیازهای خاص در ایران نیاز به بازنگری دارد.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/63283
Collections
  • Theses(D)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV