نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.authorپری, حامد
dc.date.accessioned2020-10-21T10:06:55Z
dc.date.available2020-10-21T10:06:55Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/62904
dc.description.abstractدر این مطالعه به بررسی وضعیت رعایت برخی استانداردهای آموزش بالینی در بخش‌های پزشکی اجتماعی و خانواده و اعصاب برای دانشجویان کارآموزی و کارورزی پزشکی پرداخته شد. روش‌ها و مواد: مطالعه حاضر به‌صورت مقطعی از تمامی دانشجویان کارورز و کارآموز بخش‌های پزشکی اجتماعی و خانواده و اعصاب در سه ماه متوالی و همه اساتید بخش‌های پزشکی اجتماعی و خانواده و اعصاب دعوت شد چک‌لیست‌های مربوطه را در صورت تمایل تکمیل نمایند. چک‌لیست‌های مطالعه که شامل چک‌لیست‌های بررسی وضعیت کلینیک‌های سرپایی، راندهای آموزشی، گزارش صبحگاهی و ژورنال کلاب بود. سپس داده‌ها توسط آنالیز توصیفی و تحلیلی تحت تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: در این مطالعه تعداد 15 استاد دانشگاه، 95 اینترن و 60 اکسترن شرکت نمودند. از این تعداد 8 استاد دانشگاه در رشته نورولوژی (3/53 %) و 7 استاد دانشگاه در رشته پزشکی اجتماعی (7/46 %) بودند. از بین اینترن‌ها 48 اینترن در گروه نورولوژی (6/51 %) و 47 اینترن (4/49 %) در گروه پزشکی اجتماعی در حال آموزش بودند. اکسترن‌ها نیز در گروه نورولوژی در حال تحصیل بودند. میانگین امتیاز کل برای اینترن¬های نورولوژی برای بخش راندهای آموزشی از 12 آیتم ۷٫۹۲ (±۱٫۵۶) برای مورنینگ از 14 آیتم ۱۰٫۹۶ (±۱٫۷۶)، برای آموزش درمانگاهی از 14 آیتم ۷٫۲۲ (±۲٫۷۵) و برای ژورنال کلاب از 5 آیتم ۳٫۳۹ (±۱٫۲۳) بود. میانگین امتیاز کل برای اکسترن¬های نورولوژی برای بخش راندهای آموزشی از 15 آیتم ۱۰٫۹۷ (±۲٫۸۱) برای آموزش درمانگاهی از 14 آیتم ۸٫۸۳ (±۳٫۳۱) و برای ژورنال کلاب از 5 آیتم ۳٫۷۲ (±۱٫1) بود. میانگین امتیاز کل برای اینترن¬های پزشکی اجتماعی برای آموزش درمانگاهی از 14 آیتم ۸٫۰۹ (±۲٫۲۸) بود. بررسی بین ماه‌های مختلف در گروه‌های آموزشی در بین اکسترن‌ها و اینترن¬ها نشان داد که ازنظر نمره چک‌لیست‌های مربوط به راندهای آموزشی، مورنینگ، آموزش درمانگاهی و ژورنال کلاب تفاوت معنی‌داری در ماه‌های مختلف وجود نداشت (05/0 < Pتمامی موارد).en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پزشکیen_US
dc.subjectکلینیک‌های سرپاییen_US
dc.subjectراندهای آموزشیen_US
dc.subjectگزارش صبحگاهیen_US
dc.subjectژورنال کلابen_US
dc.titleبررسی استانداردهای آموزشی بالینی در گروه‌های آموزشی پزشکی اجتماعی و خانواده وگروه اعصاب دانشکده پزشکی تبریز در سال 1398en_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorبرادران بی نظیر, مریم
dc.contributor.supervisorیزدچی, محمد
dc.identifier.docno609665en_US
dc.identifier.callno9665en_US
dc.description.disciplineپزشکیen_US
dc.description.degreeدکترای عمومیen_US
dc.citation.reviewerبرادران بی نظیر, مریم
dc.citation.reviewerیزدچی, محمد
dc.citation.reviewerزینال زاده, علی حسین
dc.citation.reviewerدستگیری, سعید
dc.citation.reviewerحیدری, فریبا


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم