• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Medicine
  • Theses(M)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Medicine
  • Theses(M)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

بررسی استانداردهای آموزشی بالینی در گروه‌های آموزشی پزشکی اجتماعی و خانواده وگروه اعصاب دانشکده پزشکی تبریز در سال 1398

Thumbnail
نمایش/بازکردن
نهایی.pdf (4.553Mb)
تاریخ
2020
نویسنده
پری, حامد
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
در این مطالعه به بررسی وضعیت رعایت برخی استانداردهای آموزش بالینی در بخش‌های پزشکی اجتماعی و خانواده و اعصاب برای دانشجویان کارآموزی و کارورزی پزشکی پرداخته شد. روش‌ها و مواد: مطالعه حاضر به‌صورت مقطعی از تمامی دانشجویان کارورز و کارآموز بخش‌های پزشکی اجتماعی و خانواده و اعصاب در سه ماه متوالی و همه اساتید بخش‌های پزشکی اجتماعی و خانواده و اعصاب دعوت شد چک‌لیست‌های مربوطه را در صورت تمایل تکمیل نمایند. چک‌لیست‌های مطالعه که شامل چک‌لیست‌های بررسی وضعیت کلینیک‌های سرپایی، راندهای آموزشی، گزارش صبحگاهی و ژورنال کلاب بود. سپس داده‌ها توسط آنالیز توصیفی و تحلیلی تحت تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: در این مطالعه تعداد 15 استاد دانشگاه، 95 اینترن و 60 اکسترن شرکت نمودند. از این تعداد 8 استاد دانشگاه در رشته نورولوژی (3/53 %) و 7 استاد دانشگاه در رشته پزشکی اجتماعی (7/46 %) بودند. از بین اینترن‌ها 48 اینترن در گروه نورولوژی (6/51 %) و 47 اینترن (4/49 %) در گروه پزشکی اجتماعی در حال آموزش بودند. اکسترن‌ها نیز در گروه نورولوژی در حال تحصیل بودند. میانگین امتیاز کل برای اینترن¬های نورولوژی برای بخش راندهای آموزشی از 12 آیتم ۷٫۹۲ (±۱٫۵۶) برای مورنینگ از 14 آیتم ۱۰٫۹۶ (±۱٫۷۶)، برای آموزش درمانگاهی از 14 آیتم ۷٫۲۲ (±۲٫۷۵) و برای ژورنال کلاب از 5 آیتم ۳٫۳۹ (±۱٫۲۳) بود. میانگین امتیاز کل برای اکسترن¬های نورولوژی برای بخش راندهای آموزشی از 15 آیتم ۱۰٫۹۷ (±۲٫۸۱) برای آموزش درمانگاهی از 14 آیتم ۸٫۸۳ (±۳٫۳۱) و برای ژورنال کلاب از 5 آیتم ۳٫۷۲ (±۱٫1) بود. میانگین امتیاز کل برای اینترن¬های پزشکی اجتماعی برای آموزش درمانگاهی از 14 آیتم ۸٫۰۹ (±۲٫۲۸) بود. بررسی بین ماه‌های مختلف در گروه‌های آموزشی در بین اکسترن‌ها و اینترن¬ها نشان داد که ازنظر نمره چک‌لیست‌های مربوط به راندهای آموزشی، مورنینگ، آموزش درمانگاهی و ژورنال کلاب تفاوت معنی‌داری در ماه‌های مختلف وجود نداشت (05/0 < Pتمامی موارد).
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/62904
Collections
  • Theses(M)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV