dc.contributor.author | پری, حامد | |
dc.date.accessioned | 2020-10-21T10:06:55Z | |
dc.date.available | 2020-10-21T10:06:55Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/62904 | |
dc.description.abstract | در این مطالعه به بررسی وضعیت رعایت برخی استانداردهای آموزش بالینی در بخشهای پزشکی اجتماعی و خانواده و اعصاب برای دانشجویان کارآموزی و کارورزی پزشکی پرداخته شد.
روشها و مواد: مطالعه حاضر بهصورت مقطعی از تمامی دانشجویان کارورز و کارآموز بخشهای پزشکی اجتماعی و خانواده و اعصاب در سه ماه متوالی و همه اساتید بخشهای پزشکی اجتماعی و خانواده و اعصاب دعوت شد چکلیستهای مربوطه را در صورت تمایل تکمیل نمایند. چکلیستهای مطالعه که شامل چکلیستهای بررسی وضعیت کلینیکهای سرپایی، راندهای آموزشی، گزارش صبحگاهی و ژورنال کلاب بود. سپس دادهها توسط آنالیز توصیفی و تحلیلی تحت تجزیهوتحلیل قرار گرفت.
یافتهها: در این مطالعه تعداد 15 استاد دانشگاه، 95 اینترن و 60 اکسترن شرکت نمودند. از این تعداد 8 استاد دانشگاه در رشته نورولوژی (3/53 %) و 7 استاد دانشگاه در رشته پزشکی اجتماعی (7/46 %) بودند. از بین اینترنها 48 اینترن در گروه نورولوژی (6/51 %) و 47 اینترن (4/49 %) در گروه پزشکی اجتماعی در حال آموزش بودند. اکسترنها نیز در گروه نورولوژی در حال تحصیل بودند. میانگین امتیاز کل برای اینترن¬های نورولوژی برای بخش راندهای آموزشی از 12 آیتم ۷٫۹۲ (±۱٫۵۶) برای مورنینگ از 14 آیتم ۱۰٫۹۶ (±۱٫۷۶)، برای آموزش درمانگاهی از 14 آیتم ۷٫۲۲ (±۲٫۷۵) و برای ژورنال کلاب از 5 آیتم ۳٫۳۹ (±۱٫۲۳) بود. میانگین امتیاز کل برای اکسترن¬های نورولوژی برای بخش راندهای آموزشی از 15 آیتم ۱۰٫۹۷ (±۲٫۸۱) برای آموزش درمانگاهی از 14 آیتم ۸٫۸۳ (±۳٫۳۱) و برای ژورنال کلاب از 5 آیتم ۳٫۷۲ (±۱٫1) بود. میانگین امتیاز کل برای اینترن¬های پزشکی اجتماعی برای آموزش درمانگاهی از 14 آیتم ۸٫۰۹ (±۲٫۲۸) بود. بررسی بین ماههای مختلف در گروههای آموزشی در بین اکسترنها و اینترن¬ها نشان داد که ازنظر نمره چکلیستهای مربوط به راندهای آموزشی، مورنینگ، آموزش درمانگاهی و ژورنال کلاب تفاوت معنیداری در ماههای مختلف وجود نداشت (05/0 < Pتمامی موارد). | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پزشکی | en_US |
dc.subject | کلینیکهای سرپایی | en_US |
dc.subject | راندهای آموزشی | en_US |
dc.subject | گزارش صبحگاهی | en_US |
dc.subject | ژورنال کلاب | en_US |
dc.title | بررسی استانداردهای آموزشی بالینی در گروههای آموزشی پزشکی اجتماعی و خانواده وگروه اعصاب دانشکده پزشکی تبریز در سال 1398 | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.contributor.supervisor | برادران بی نظیر, مریم | |
dc.contributor.supervisor | یزدچی, محمد | |
dc.identifier.docno | 609665 | en_US |
dc.identifier.callno | 9665 | en_US |
dc.description.discipline | پزشکی | en_US |
dc.description.degree | دکترای عمومی | en_US |
dc.citation.reviewer | برادران بی نظیر, مریم | |
dc.citation.reviewer | یزدچی, محمد | |
dc.citation.reviewer | زینال زاده, علی حسین | |
dc.citation.reviewer | دستگیری, سعید | |
dc.citation.reviewer | حیدری, فریبا | |