نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorآقازاده, زهرا
dc.contributor.advisorکریمی, زهرا
dc.contributor.authorعدالتی, امین
dc.date.accessioned2020-09-08T07:34:27Z
dc.date.available2020-09-08T07:34:27Z
dc.date.issued1399/4/23en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/62461
dc.description.abstractمقدمه: امروزه در نظام آموزشی نوین استفاده از روش¬های فعال و نوین تدریس باعث ایجاد فرصت-های جدید در زمینه برنامه¬ریزی و اجرای آموزش شده است. در نظام¬های نوین آموزشی، سعی بر آن است که با بهره¬گیری از شیوه¬های آموزش نوین و استفاده از رسانه¬های گوناگون فرآیند یاددهی¬- یادگیری با کارایی مناسب صورت پذیرد. هدف: در این مطالعه هدف اصلی تعیین میزان بررسی سنجش آگاهی اساتید دانشکده دندانپزشکی تبریز از روش‌های نوین و فعال تدریس با سابقه حداقل 5 سال تدریس می باشد. روش کار و مواد: در این مطالعه که از نوع توصیفی – مقطعی می باشد، جامعه هدف کلیه اساتید شاغل در دانشکده دندانپزشکی تبریز با سابقه حداقل 5 سال تدریس می باشد. پرسشنامه شامل 22 سوال، بعد از تعیین روایی و پایایی، به عنوان ابزار گردآوری اطلاعات، تعیین گردید. هر سوال میزان آگاهی اساتید از روش های نوین تدریس را در ۵ سطح طبقه بندی می نماید. یافته ها: در کل 52 پرسشنامه توسط اساتید دانشکده دندانپزشکی، پرسشنامه مورد نظر را پر کردند. با توجه به گویه‌ها و جواب‌های حاصل از اساتید دانشکده، مشاهده می¬شود که روند کلی میزان آگاهی از روش‌های نوین تدریس در طی پنج سال روند مثبتی داشته و اساتید بیشتر به روش‌های نوین تدریس رغبت پیدا کرده‌اند. با توجه به تحلیل آماری آزمون تی زوجی و جدول انالیز واریانس (ANOVA) مشاهده شد که ارتباط معنی¬داری بین رتبه، جنسیت، سابقه تدریس و سن اساتید و میزان آگاهی از روش نوین تدریس مشاهده نمی¬شود. ولی در مقابل تفاوت معنی داری بین میزان آگاهی از روش¬های نوین نسبت به 5 سال پیش، مشاهده می‌شود. نتیجه گیری: بر اساس نتایج حاصل از جدول انالیز واریانس، میزان آگاهی اساتید در طول پنج سال گذشته رو به افزایش بوده است و تفاوت معنی داری بین رتبه علمی اساتید، سن،جنسیت و سابقه تدریس آن ها در میزان آگاهی از روش های نوین تدریس مشاهده نشد که این نشانگر اهتمام اساتید برای استفاده از روش های نوین تدریس می باشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده دندانپزشکیen_US
dc.subjectآگاهی اساتید-عوامل زمینه ایen_US
dc.titleبررسی سنجش آگاهی اساتید دانشکده دندانپزشکی تبریز از روش‌های نوین و فعال تدریس و ارتباط آن با عوامل زمینه ای برای اساتید با سابقه حداقل 5 سال تدریسen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorبهروزیان, احمد
dc.identifier.docno603417en_US
dc.identifier.callno62427en_US
dc.description.disciplineدندانپزشکیen_US
dc.description.degreeدکترای عمومیen_US
dc.citation.reviewerیاسمینه, ندا
dc.citation.reviewerکوه سلطانی, مریم
dc.citation.reviewerفروغی مقدم, سعید
dc.citation.reviewerکاتبی, کتایون
dc.citation.reviewerدباغی تبریزی, فاطمه


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم