dc.contributor.advisor | آقازاده, زهرا | |
dc.contributor.advisor | کریمی, زهرا | |
dc.contributor.author | عدالتی, امین | |
dc.date.accessioned | 2020-09-08T07:34:27Z | |
dc.date.available | 2020-09-08T07:34:27Z | |
dc.date.issued | 1399/4/23 | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/62461 | |
dc.description.abstract | مقدمه:
امروزه در نظام آموزشی نوین استفاده از روش¬های فعال و نوین تدریس باعث ایجاد فرصت-های جدید در زمینه برنامه¬ریزی و اجرای آموزش شده است. در نظام¬های نوین آموزشی، سعی بر آن است که با بهره¬گیری از شیوه¬های آموزش نوین و استفاده از رسانه¬های گوناگون فرآیند یاددهی¬- یادگیری با کارایی مناسب صورت پذیرد.
هدف:
در این مطالعه هدف اصلی تعیین میزان بررسی سنجش آگاهی اساتید دانشکده دندانپزشکی تبریز از روشهای نوین و فعال تدریس با سابقه حداقل 5 سال تدریس می باشد.
روش کار و مواد:
در این مطالعه که از نوع توصیفی – مقطعی می باشد، جامعه هدف کلیه اساتید شاغل در دانشکده دندانپزشکی تبریز با سابقه حداقل 5 سال تدریس می باشد. پرسشنامه شامل 22 سوال، بعد از تعیین روایی و پایایی، به عنوان ابزار گردآوری اطلاعات، تعیین گردید. هر سوال میزان آگاهی اساتید از روش های نوین تدریس را در ۵ سطح طبقه بندی می نماید.
یافته ها:
در کل 52 پرسشنامه توسط اساتید دانشکده دندانپزشکی، پرسشنامه مورد نظر را پر کردند. با توجه به گویهها و جوابهای حاصل از اساتید دانشکده، مشاهده می¬شود که روند کلی میزان آگاهی از روشهای نوین تدریس در طی پنج سال روند مثبتی داشته و اساتید بیشتر به روشهای نوین تدریس رغبت پیدا کردهاند. با توجه به تحلیل آماری آزمون تی زوجی و جدول انالیز واریانس (ANOVA) مشاهده شد که ارتباط معنی¬داری بین رتبه، جنسیت، سابقه تدریس و سن اساتید و میزان آگاهی از روش نوین تدریس مشاهده نمی¬شود. ولی در مقابل تفاوت معنی داری بین میزان آگاهی از روش¬های نوین نسبت به 5 سال پیش، مشاهده میشود.
نتیجه گیری:
بر اساس نتایج حاصل از جدول انالیز واریانس، میزان آگاهی اساتید در طول پنج سال گذشته رو به افزایش بوده است و تفاوت معنی داری بین رتبه علمی اساتید، سن،جنسیت و سابقه تدریس آن ها در میزان آگاهی از روش های نوین تدریس مشاهده نشد که این نشانگر اهتمام اساتید برای استفاده از روش های نوین تدریس می باشد. | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده دندانپزشکی | en_US |
dc.subject | آگاهی اساتید-عوامل زمینه ای | en_US |
dc.title | بررسی سنجش آگاهی اساتید دانشکده دندانپزشکی تبریز از روشهای نوین و فعال تدریس و ارتباط آن با عوامل زمینه ای برای اساتید با سابقه حداقل 5 سال تدریس | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.contributor.supervisor | بهروزیان, احمد | |
dc.identifier.docno | 603417 | en_US |
dc.identifier.callno | 62427 | en_US |
dc.description.discipline | دندانپزشکی | en_US |
dc.description.degree | دکترای عمومی | en_US |
dc.citation.reviewer | یاسمینه, ندا | |
dc.citation.reviewer | کوه سلطانی, مریم | |
dc.citation.reviewer | فروغی مقدم, سعید | |
dc.citation.reviewer | کاتبی, کتایون | |
dc.citation.reviewer | دباغی تبریزی, فاطمه | |