Show simple item record

dc.contributor.advisorآقازاده, زهرا
dc.contributor.advisorکریمی, زهرا
dc.contributor.authorعدالتی, امین
dc.date.accessioned2020-09-08T07:34:27Z
dc.date.available2020-09-08T07:34:27Z
dc.date.issued1399/4/23en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/62461
dc.description.abstractمقدمه: امروزه در نظام آموزشی نوین استفاده از روش¬های فعال و نوین تدریس باعث ایجاد فرصت-های جدید در زمینه برنامه¬ریزی و اجرای آموزش شده است. در نظام¬های نوین آموزشی، سعی بر آن است که با بهره¬گیری از شیوه¬های آموزش نوین و استفاده از رسانه¬های گوناگون فرآیند یاددهی¬- یادگیری با کارایی مناسب صورت پذیرد. هدف: در این مطالعه هدف اصلی تعیین میزان بررسی سنجش آگاهی اساتید دانشکده دندانپزشکی تبریز از روش‌های نوین و فعال تدریس با سابقه حداقل 5 سال تدریس می باشد. روش کار و مواد: در این مطالعه که از نوع توصیفی – مقطعی می باشد، جامعه هدف کلیه اساتید شاغل در دانشکده دندانپزشکی تبریز با سابقه حداقل 5 سال تدریس می باشد. پرسشنامه شامل 22 سوال، بعد از تعیین روایی و پایایی، به عنوان ابزار گردآوری اطلاعات، تعیین گردید. هر سوال میزان آگاهی اساتید از روش های نوین تدریس را در ۵ سطح طبقه بندی می نماید. یافته ها: در کل 52 پرسشنامه توسط اساتید دانشکده دندانپزشکی، پرسشنامه مورد نظر را پر کردند. با توجه به گویه‌ها و جواب‌های حاصل از اساتید دانشکده، مشاهده می¬شود که روند کلی میزان آگاهی از روش‌های نوین تدریس در طی پنج سال روند مثبتی داشته و اساتید بیشتر به روش‌های نوین تدریس رغبت پیدا کرده‌اند. با توجه به تحلیل آماری آزمون تی زوجی و جدول انالیز واریانس (ANOVA) مشاهده شد که ارتباط معنی¬داری بین رتبه، جنسیت، سابقه تدریس و سن اساتید و میزان آگاهی از روش نوین تدریس مشاهده نمی¬شود. ولی در مقابل تفاوت معنی داری بین میزان آگاهی از روش¬های نوین نسبت به 5 سال پیش، مشاهده می‌شود. نتیجه گیری: بر اساس نتایج حاصل از جدول انالیز واریانس، میزان آگاهی اساتید در طول پنج سال گذشته رو به افزایش بوده است و تفاوت معنی داری بین رتبه علمی اساتید، سن،جنسیت و سابقه تدریس آن ها در میزان آگاهی از روش های نوین تدریس مشاهده نشد که این نشانگر اهتمام اساتید برای استفاده از روش های نوین تدریس می باشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده دندانپزشکیen_US
dc.subjectآگاهی اساتید-عوامل زمینه ایen_US
dc.titleبررسی سنجش آگاهی اساتید دانشکده دندانپزشکی تبریز از روش‌های نوین و فعال تدریس و ارتباط آن با عوامل زمینه ای برای اساتید با سابقه حداقل 5 سال تدریسen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorبهروزیان, احمد
dc.identifier.docno603417en_US
dc.identifier.callno62427en_US
dc.description.disciplineدندانپزشکیen_US
dc.description.degreeدکترای عمومیen_US
dc.citation.reviewerیاسمینه, ندا
dc.citation.reviewerکوه سلطانی, مریم
dc.citation.reviewerفروغی مقدم, سعید
dc.citation.reviewerکاتبی, کتایون
dc.citation.reviewerدباغی تبریزی, فاطمه


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record