• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

دیدگاه پرستاران در رابطه با بکارگیری بالینی برنامه‌های آموزش مداوم و ارتباط آن با رفتارهای مراقبتی پرستاران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی تبریز سال 1397

Thumbnail
نمایش/بازکردن
پ826پایانامه فاطمه احمدی.pdf (1.465Mb)
مجوز انتشار فاطمه احمدی.jpg (1.179Mb)
تاریخ
1398
نویسنده
احمدی, فاطمه
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
چکیده: مقدمه: پرستاران به عنوان مراقبت کنندگان اصلی بیماران برای ارتقای صلاحیت حرفه‏ای و رفتار های مراقبتی خود نیازمند آموزش مداوم هستند. ولی مطالعات دستیابی به این پیامد ها را تایید نمی کنند. اين مطالعه با هدف تعيين ديدگاه پرستاران در مورد عوامل تاثيرگذار در انتقال دانش حاصل از برنامه‏های آموزش مداوم به عملكرد باليني و ارتباط آن با رفتارهاي مراقبتی آنها انجام شد. روش کار: در این مطالعه مقطعی، تعداد 314 پرستار شاغل در بخش های داخلی و جراحی چهار بیمارستان آموزشی بر اساس روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه رفتارهای مراقبتی و عوامل موثر بر به کار گیری برنامه‏های آموزش مداوم به عمل بالینی جمع آوری شد. یافته ها: نتایج نشان داد که بیشترین عواملی که باعث شده پرستاران از برنامه‏های آموزش مداوم در مراقبت های بالینی خود استفاده کنند، مربوط به بعدخصوصیات فردی با میانگین (انحراف معیار) برابر 67/3 (68/0) و ماهیت و موقعیت شغلی برنامه‏های آموزشی با میانگین (انحراف معیار) برابر 21/3 (74/0) بود. در رابطه با رفتارهای مراقبتی، میانگین نمرات هر یک از زیر مقیاس های رفتار مراقبتی از 64/3 تا 55/4 متغیر بود. بین خصوصیات فردی و رفتارهای مراقبتی پرستاران رابطه مستقیم معنی داری (001 / 0P < ) و بین ماهیت و موقعیت شغلی با رفتارهای مراقبتی پرستاران رابطه معکوسی وجود داشت (05/0 > P ) نتیجه گیری: یافته های این مطالعه حاکی از اهمیت توجه به خصوصیات فردی پرستاران و نیازهای آموزشی آنها در برنامه ریزی برنامه‏های مداوم برای آنها است. اصلاح ساختار سازمانی با متعادل کردن نیروی کار و حجم کار پرستاران منجر به اثربخشی آموزش آنها و نمود این آموزشها در رفتار مراقبتی آنها می شود.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/61750
Collections
  • Theses(NM)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV