نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorیوسفی, محمود
dc.contributor.authorحق گشايي, الهه
dc.date.accessioned2019-10-30T10:24:15Z
dc.date.available2019-10-30T10:24:15Z
dc.date.issued1396/12/26en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/61003
dc.description.abstractچکیده فارسی مقدمه:مدیریت دولتی نوین یک رویکرد مدیریتی است ک توسط دولت ها به منظور افزایش کارایی واثربخشی با استفاده از ویژگی های مدیریت بخش خصوصی در بخش دولتی به ویژه در بخش سلامت به کار گرفته می شود. هدف :هدف این مطالعه طراحی چارچوب مدیریتی برای نظام مراقبت های سلامتی اولیه براساس رویکرد مدیریت دولتی نوین درمجتمع های سلامت دولتی می باشد.بنابراین ،این چارچوب مدیریتی می تواند راهنمای مناسبی برای مدیران سازمان های مراقبت سلامت اولیه باشد. روش کار ومواد :این مطالعه با استفاده از روش های تحقیق کیفی و مرور واقع گرایانه بین سال های 1394تا1396در دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام یافت.مشارکت کنندگان دراین مطالعه مدیران مجتمع های سلامت ،مدیران مرکزسلامت ،مدیران مرکز بهداشت ،متخصصان علوم مدیریت ،سیاستگذاری و اقتصاد سلامت بودند.جمع آوری داده ها با استفاده از روش بحث های گروهی متمرکز ،مصاحبه های نیمه ساختارمند وبررسی مستندات انجام یافت واز روش تحلیل چارچوب وآمار توصیفی به منظور تجزیه وتحلیل داده ها استفاده گردید. یافته ها:نتایج تحلیل داده ها(مرور واقع گرایانه ،مطالعه کیفی)ابعاد و مولفه های NPMرا مشخص نمود.نتایج نشان داد که چارچوب NPMدارای 6بعد (مشتری مداری،مدیریت گرایی،عدم تمرکز ،مکانیسم مبتنی بر بازار ،مدیریت و سنجش عملکرد و بودجه ریزی وانضباط مالی)و روش های پیاده سازی NPMدرراستای دستیابی به پیامد هایی ازقبیل کارایی،اثربخشی ،بهبود کیفیت و رضایت مندی مشتری می باشد.از طرف دیگر با انجام تحلیل داده ها سه مانع عمده اجرای NPMشامل موانع مرتبط با مجریان اصلاحات (موانع رفتاری و تفکری،موانع تخصصی- مهارتی)،موانع ساختار –اداری (بوروکراسی ،موانع فن اوری،موانع بودجه ای – مالی،موانع برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی و موانع درنظام ارزیابی عملکرد )وموانع محیطی (موانع فرهنگی و موانع استراتژیکی)شناسایی شد.هم چنین ،مطالعه اقدام پژوهشی نشان دادکه اجرای چارچوب مدیریتی طراحی شده براساس رویکرد NPMبرای نظام مراقبت های سلامتی اولیه در مجتمع سلامت پایلوت تغییرات مثبتی را نشان داد. نتیجه گیری:این مطالعه نشان دادکه استفاده از 6بعد اصلی NPMمی تواند درراستای دستیابی به کارایی،اثربخشی ،بهبود کیفیت و رضایت مندی مشتریان موثر باشد.لذا برای پیاده سازی ابعاد NPMباید موانع حذف وتسهیل کننده ها ایجاد شوندو باید حمایت سیاسی از این رویکرد وجود داشته باشد
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز،دانشکده مدیریت واطلاع رسانی پزشکیen_US
dc.subjectمدیریت دولتی نوین ،چارچوب مدیریت ،مجتمع سلامت ،اصلاحات مدیریتی،مراقبت های سلامت اولیهen_US
dc.titleطراحی چارچوب مدیریتی برای نظام مراقبته های اولیه سلامت با استفاده از رویکرد مدیریت دولتی نوین درمجتمع های سلامت دولتیen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorصادق تبريزی, جعفر
dc.contributor.supervisorدشمن گیر, لیلا
dc.contributor.departmentمدیریتen_US
dc.description.disciplineمدیریت خدمات بهداشتیen_US
dc.description.degreeدکتراen_US
dc.citation.reviewerدهنویه, رضا
dc.citation.reviewerروحانی, صمد
dc.citation.reviewerجنتی, علی
dc.citation.reviewerدرستی, عباسعلی


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم