Show simple item record

dc.contributor.advisorاصغری, محمد
dc.contributor.authorنصیری, زهرا
dc.date.accessioned2019-09-18T08:01:39Z
dc.date.available2019-09-18T08:01:39Z
dc.date.issued1395/12/15en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/60682
dc.description.abstractخلاصه فارسی مقدمه:رضایتمندی کاربران مهمترین معیار درزمینه ارزیابی اثربخشی سیستم های اطلاعات است. هدف:ازاین مطالعه تعیین عوامل موثر بررضایتمندی کاربران سیستم های اطلاعات بیمارستانی درقالب مدل معادلات ساختاری می باشد. روش کارومواد:جامعه ی پژوهش شامل کاربران سیستم های اطلاعات بیمارستانی مراکز آموزشی درمانی علوم پزشکی تبریز می باشند.به منظور انجام این مطالعه پرسشنامه ای بر اساس مرور نظام مند توسط پژوهشگران ایجاد و ارزیابی روایی آن با نظرسنجی از خبرگان صورت گرفته و پس از تایید نهایی بین 384نفراز کاربران سیستم های اطلاعات بیمارستانی توزیع گردید.سپس با استفاده از نرم افزار AMOS22 مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش:طبق مدل معادلات ساختاری حاصل از این مطالعه رضایتمندی شامل 8بعد کیفیت اطلاعات (13آیتم)،کیفیت سیستم (16آیتم)،کیفیت خدمات(10آیتم)،ساختارسازمانی و مدیریتی (5آیتم)،مفید بودن سیستم(7آیتم)،به کارگیری سیستم با 5آیتم ،ویژگی ها کاربر با9آیتم،اضطراب کامپیوتری با 4آیتم باسطح معنی داری( 0/001) ونسبت بحرانی بالاتراز (1/96)می باشد.مهم تری آیتم های موثر بر رضایتمندی کاربران درکل ابعاد شامل شفاف بودن اطلاعات درسیستم با ضریب استاندارد (0/60)،فرآهمی تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری با ضریب استاندارد (0/58)،قابلیت ارتقای سیستم با ضریب استاندارد(0/78)،رفتارمشورتی مدیران با کاربران در خصوص سیستم با ضریب استاندارد (0/80)،تنوع استفاده از سیستم اطلاعات بیمارستانی با ضریب استاندارد(0/71)،مهارت کاربران با ضریب استاندارد (0/52)،مدیریت بهتر اطلاعات با ضریب استاندارد (0/78)،احساس عدم توانایی کاربر درکنترل سیستم اطلاعات بیمارستانی با ضریب استاندارد (0/72)می باشد. نتیجه گیری:مدل یکپارچه حاصل از پژوهش می تواند به عنوان ابزاری موثر در طراحی ،توسعه و مدریریت سیستم اطلاعات بیمارستانی کاربر محور مورد بهره برداری قرار گیردوبه موفقیت سیستم های اطلاعات بیمارستانی کمک نماید. واژگان کلیدی :مدل معادلات ساختاری ،رضایتمندی کاربران، سیستم اطلاعات بیمارستانی ،عوامل ،ابعادen_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز،دانشکده مدیریت واطلاع رسانی پزشکیen_US
dc.relation.isversionofفارسیen_US
dc.subjectمدل معادلات ساختاری ،رضایتمندی کاربران، سیستم اطلاعات بیمارستانی ،عوامل ،ابعادen_US
dc.titleارئه مدلی جهت سنجش رضایتمندی کاربران سیستم اطلاعات بیمارستانی بیمارستانهای آموزشیen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorراننده کلانکش, لیلا
dc.contributor.departmentفناوری اطلاعات سلامتen_US
dc.description.disciplineفناوری اطلاعات سلامتen_US
dc.description.degreeکارشناسی ارشدen_US
dc.citation.reviewerحبیبی،شفیع
dc.citation.reviewerرضایی،پیمان


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record