Show simple item record

dc.contributor.advisorيوسفي, محمود
dc.contributor.authorحیدری, مهديه
dc.date.accessioned2019-09-01T04:19:42Z
dc.date.available2019-09-01T04:19:42Z
dc.date.issued1397/06/31en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/60553
dc.description.abstractخلاصه فارسی: مقدمه: گردشگریپزشکی صنعتی است که، بیماران برای دریافت خدماتپزشکی به کشورهای دیگر سفر میکنند. در چشم انداز 1404 کشور ایران یکی از قطب های اصلی گردشگری پزشکی در منطقه خواهد گردید لذا نه تنها از خروج ارز جلوگیری می شود بلکه درآمد ارزی قابل توجهی نصیب کشورمان خواهد شد. هدف: تحلیل شکاف بین ادراکات و انتظارات گردشگرانپزشکی و ارائه دهندگان خدمات در مراکز درمانی هدف گردشگریپزشکی تبریز می باشد. روش کار و مواد: يک مطالعهای توصیفی- تحلیلی که در مراکز درمانی هدف گردشگریپزشکی در تبریز در سال 1395 - 96 انجامگرفت . ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامه محققساختهای بودکه روایی و پایایی آن تایید گردید. میزان حجم نمونه برابر با 160 نفر گردشگرپزشکی و 160 نفر ارائهکننده بود. برای تحلیل دادهها از آزمون آماری ضریب همبستگی درونگروهی، تحلیل ویلکاکسون جفتی، نمودار بلاند آلتمن و رگرسیون لجستیک در نرم افزار Stata استفاده شد. خدمات ارائه شده، نیروی انسانی، اطلاعات، « یافتهها: عوامل موثر در رضایت گردشگرانپزشکی در حیطههای استخراج گردید. تحلیل شکاف بین ادراکات و انتظارات از دیدگاه » هزینه، شرایط فیزیکی و تجهیزات گردشگرانپزشکی متوسط ضریب ICC برابر با 0.54 شد. در نمودار بلاند آلتمن این اختلاف به طور متوسط 9 واحد بود که نشاندهنده انتظارات بیشتر از ادراکات می باشد. در تعیین شکاف بین ادراکات و انتظارات در دیدگاه ارائهکنندگان متوسط ضریب ICC برابر با 0.16 و در نمودار بلاند آلتمن به طور متوسط میانگین اختلاف 33.8 واحد محاسبه گردید. به طور کلی شکاف بین ادراکات و انتظارات گردشگرانپزشکی با ارائه کنندگان متوسط ضریب ICC برابر با 0.16 بود، که نشان از توافق پایین بین ادراکات و انتظارات ارائه دهندگان خدمت و گردشگرانپزشکی میباشد. 2 نتیجهگیری: نتایج مطالعه نشان می هد که بیشترین اختلاف شکاف از دیدگاه گردشگرانپزشکی مربوط به میزان هزینههای پرداختی بود. در آیتمهای تحت بررسی مطالعه، اختلاف شکاف در میان دیدگاه ارائه- کنندگان و دیدگاه گردشگرانپزشکی بیشتر بود. لذا انتظار می رود نظارت سازمانهای مربوطه به آیتمهای مربوط به کیفیت خدمات ارائهشده به خصوص میزان هزینهها، افزایش و شفافسازی شود. کلیدواژه: گردشگریپزشکی، گردشگریسلامت،تحلیل شکاف، ارائه کنندگانخدمتen_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز،دانشکده مدیریت واطلاع رسانی پزشکیen_US
dc.relation.isversionofفارسیen_US
dc.subjectگردشگریپزشکی، گردشگریسلامت،تحلیل شکاف، ارائه کنندگانخدمتen_US
dc.titleتحلیل شکاف بین ادراکات وانتظارات گردشگران پزشکی وارائه دهندگان خدمات در مراکز درمانی هدف گردشگری پزشکی تبریزen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorخداياری, رحیم
dc.contributor.departmentمدیریتen_US
dc.description.disciplineمدیریت خدمات بهداشتیen_US
dc.description.degreeکارشناسی ارشدen_US
dc.citation.reviewerجباری, حسین
dc.citation.reviewerجنتی, علی


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record