dc.contributor.advisor | يوسفي, محمود | |
dc.contributor.author | حیدری, مهديه | |
dc.date.accessioned | 2019-09-01T04:19:42Z | |
dc.date.available | 2019-09-01T04:19:42Z | |
dc.date.issued | 1397/06/31 | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/60553 | |
dc.description.abstract | خلاصه فارسی:
مقدمه: گردشگریپزشکی صنعتی است که، بیماران برای دریافت خدماتپزشکی به کشورهای دیگر سفر
میکنند. در چشم انداز 1404 کشور ایران یکی از قطب های اصلی گردشگری پزشکی در منطقه خواهد
گردید لذا نه تنها از خروج ارز جلوگیری می شود بلکه درآمد ارزی قابل توجهی نصیب کشورمان خواهد شد.
هدف: تحلیل شکاف بین ادراکات و انتظارات گردشگرانپزشکی و ارائه دهندگان خدمات در مراکز درمانی
هدف گردشگریپزشکی تبریز می باشد.
روش کار و مواد: يک مطالعهای توصیفی- تحلیلی که در مراکز درمانی هدف گردشگریپزشکی در تبریز
در سال 1395 - 96 انجامگرفت . ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامه محققساختهای بودکه روایی و پایایی
آن تایید گردید. میزان حجم نمونه برابر با 160 نفر گردشگرپزشکی و 160 نفر ارائهکننده بود. برای تحلیل
دادهها از آزمون آماری ضریب همبستگی درونگروهی، تحلیل ویلکاکسون جفتی، نمودار بلاند آلتمن و
رگرسیون لجستیک در نرم افزار Stata استفاده شد.
خدمات ارائه شده، نیروی انسانی، اطلاعات، « یافتهها: عوامل موثر در رضایت گردشگرانپزشکی در حیطههای
استخراج گردید. تحلیل شکاف بین ادراکات و انتظارات از دیدگاه » هزینه، شرایط فیزیکی و تجهیزات
گردشگرانپزشکی متوسط ضریب ICC برابر با 0.54 شد. در نمودار بلاند آلتمن این اختلاف به طور متوسط
9 واحد بود که نشاندهنده انتظارات بیشتر از ادراکات می باشد. در تعیین شکاف بین ادراکات و انتظارات در
دیدگاه ارائهکنندگان متوسط ضریب ICC برابر با 0.16 و در نمودار بلاند آلتمن به طور متوسط میانگین
اختلاف 33.8 واحد محاسبه گردید. به طور کلی شکاف بین ادراکات و انتظارات گردشگرانپزشکی با ارائه
کنندگان متوسط ضریب ICC برابر با 0.16 بود، که نشان از توافق پایین بین ادراکات و انتظارات ارائه
دهندگان خدمت و گردشگرانپزشکی میباشد.
2
نتیجهگیری: نتایج مطالعه نشان می هد که بیشترین اختلاف شکاف از دیدگاه گردشگرانپزشکی مربوط به
میزان هزینههای پرداختی بود. در آیتمهای تحت بررسی مطالعه، اختلاف شکاف در میان دیدگاه ارائه-
کنندگان و دیدگاه گردشگرانپزشکی بیشتر بود. لذا انتظار می رود نظارت سازمانهای مربوطه به آیتمهای
مربوط به کیفیت خدمات ارائهشده به خصوص میزان هزینهها، افزایش و شفافسازی شود.
کلیدواژه: گردشگریپزشکی، گردشگریسلامت،تحلیل شکاف، ارائه کنندگانخدمت | en_US |
dc.language.iso | fa | en_US |
dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی تبریز،دانشکده مدیریت واطلاع رسانی پزشکی | en_US |
dc.relation.isversionof | فارسی | en_US |
dc.subject | گردشگریپزشکی، گردشگریسلامت،تحلیل شکاف، ارائه کنندگانخدمت | en_US |
dc.title | تحلیل شکاف بین ادراکات وانتظارات گردشگران پزشکی وارائه دهندگان خدمات در مراکز درمانی هدف گردشگری پزشکی تبریز | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.contributor.supervisor | خداياری, رحیم | |
dc.contributor.department | مدیریت | en_US |
dc.description.discipline | مدیریت خدمات بهداشتی | en_US |
dc.description.degree | کارشناسی ارشد | en_US |
dc.citation.reviewer | جباری, حسین | |
dc.citation.reviewer | جنتی, علی | |