• English
    • Persian
    • English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

بررسی دیدگاه دانشجویان درباره عوامل تاثیرگذار در کاهش میزان مشارکت دانشجویان در طرح های ارزشیابی اجرایی توسط دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1398

Thumbnail
نمایش/بازکردن
Saeed Hasanzadeh thesis.pdf (1.300Mb)
تاریخ
1398/4/2
نویسنده
حسن زاده, سعید
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
مقدمه و هدف : ارزشیابی یکی از مهمترین پایه های ارتقای مستمر کیفیت آموزشی می باشد که هدف اصلی ان بهبود برنامه ها و فعالیت های آموزشی و تامین ابزاری ارزشمند برای تضمین و استمرار شکوفایی فرآیند است و نقش تعیین کننده ای در سنجش میزان تحقق یافتگی اهداف مورد نظر دارا می باشد.به طور کلی ارزشیابی های دانشجویان در پروسه تصمیم گیری ها برای مسولین بسیار مفید و کارا واقع شده و نیز به اساتید در مورد میزان اثربخش بودن تدریس و فعالیت های آموزشی بازخورد های حایز اهمیتی می دهد. هدف ازانجام این طرح تحقیقاتی بررسی دیدگاه دانشجویان درباره عوامل تاثیر گذار بر کاهش میزان مشارکت دانشجویان در طرح های ارزشیابی اجرا شده توسط دانشکده دندانپزشکی تبریز در سال 1397 بود. روش اجرا: در این طرح تعداد 108 نفر (که بر اساس جدول مورگان و فرمول کوکران با در نظر گرفتن 5% خطا تعیین گردید) از دانشجویان مشغول به تحصیل در دورهای کلینیکی و میزان مشارکت دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز مورد مطالعه مقطعی قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه پژوهشگر ساخته می باشد که روایی ان توسط 10 نفر از اعضای هیأت علمی خبره و آگاه در زمینه مسایل مربوط به طرح های ارزشیابی دانشکده دندانپزشکی تبریز و نیز کارشناس آمار دانشکده تایید و پایایی پرسشنامه (reliability) نیز با سنجش اطلاعات و برآورد نتایج حاصل از تکمیل پرسشنامه توسط 26 نفر از دانشجویان جامعه هدف تحقیق ، استخراج و با استفاده از نرم افزار آماری آلفا کرونباخ مورد تحلیل و تایید قرار گرفته است. پرسشنامه شامل دو بخش می باشد که بخش اول مربوط به سنجش اطلاعات جمعیت شناختی و بخش دوم شامل تعداد 11 سوال مرتبط با دیدگاه و نظرات دانشجویان در مورد فرآیند ارزشیابی می باشد. جواب سوالات بخش دوم به صورت : "خیلی کم" ، "کم" ، "متوسط" ، "زیاد" ، "خیلی زیاد" مشخص می گردد. داده های بدست آمده از مطالعه با استفاده از روش های توصیفی (فراوانی-درصد) گزارش خواهد شد. به منظور مقایسه میزان مشارکت افراد در ارزشیابی بین متغیرهای کیفی از آزمون کای دو استفاده خواهد شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار نسخه 17 استفاده خواهد شد. مقدار احتمال کمتر از 0.05 به عنوان سطح معنی داری در نظر گرفته خواهد شد و نتایج قابل تعمیم به کل جامعه هدف خواهد بود. یافته ها : آنالیز آمار نشان دهنده این مطلب بود که براساس مدول فراوانی پاسخ "زیاد " و "خیلی زیاد" به تمامی سوالات بیشتر از بقیه گزینه ها می باشد . بررسی روند پاسخگویی در همه سوالات ارتباط آماری معنی داری بین پاسخ های داده شده توسط دانشجویان با مولفه های جنس ،سن و سال تحصیلی نشان نمی دهد. نتیجه گیری : در این مطالعه گزینه های "زیاد" و "خیلی زیاد" پاسخ های غالب دانشجویان به سوالات مطروحه بود که نشان دهنده هدف گیری و نیاز سنجی دقیق این طرح تحقیقاتی در رابطه با شناسایی موانع و عوامل کاهش دهنده میزان مشارکت می باشد که مبرهن است اتخاذ تدابیری در جهت رفع و بهبود این عوامل ، ایجاد بستری مطلوب تر برای مشارکت همگانی دانشجویان در طرح های ارزشیابی دانشکده را بیش از پیش فراهم خواهد نمود.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/60104
Collections
  • Theses(D)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV