Show simple item record

dc.contributor.advisorخضری, هیرو
dc.contributor.authorراعی, مهناز
dc.date.accessioned2018-12-23T11:41:31Z
dc.date.available2018-12-23T11:41:31Z
dc.date.issued1396en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/59365
dc.description.abstractمقدمه پذيرش در واقع ورودي اصلي بيمارستان است و اولين ارتباط بيمار با بيمارستان از طريق واحد پذيرش صورت مي گيرد. ازمهم ترين عملكردهاي اين بخش سرعت عمل کارکنان در دريافت صحيح اطلاعات و ثبت آنهادر فرم هاي مخصوص و نيز ايجاد روندمناسبی براي ادامه ي درمان بيمار و عمليات مربوط به آن مي باشد. توقف طولاني مدت بيمار درپذیرش اورژانس و درمانگاه امكان ارائه خدمات به ساير بيماران نيازمند به خدمات پزشکی را كاهش داده ونارضايتي بيماران وهمراهان وافزايش تلفات ناشي از حوادث را به دنبال خواهد داشت. مطالعه حاضر با هدف تعیین مولفه های موثر برازدحام بیماران در بخش پذیرش اورژانس و درمانگاه بیمارستان هادر4بیمارستان آموزشی _درمانی تبریز در سال1396 انجام شده است مواد و روش ها این مطالعه به صورت توصیفی_مقطعی در سال 1396انجام شده است .در این مطالعه 4 بیمارستان آموزشی - درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز که عبارتند از بیمارستان شهدا رازی، الزهرا وطالقانی مورد مطالعه قرارگرفته است.روش جمع آوری داده ها از طریق مراجعه مستقیم به بیمارستان های مذکور و انتخاب تصادفی افراد اعم از بیمار و همراهان بیمار و متصدیان پذیرش که در کل دراین مطالعه 60 نفر (بیمار-همراه بیمار-متصدی پذیرش )در نمونه گیری وارد شدند. در این پژوهش از پرسشنامه باز استفاده شد و سپس مصاحبه با افراد و پر کردن پرسشنامه انجام گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزار21 spssانجام گرفت. یافته ها نتایج بدست امده نشان داد که کمبود متصدی پذیرش با5/ 34 درصد و کم هزینه بودن با 26درصدو قدیمی بودن سیستم با6/1درصدکمترین تاثیر را از نظر افراد درازدحام بخش پذیرش داشت .و راهکارهایی با عنوان افزودن پذیرش کننده با4/34 درصد و نوبت دهی تلفنی واینترنتی با5/29درصد و همزمان نبودن ساعات کار پزشکان با 23 درصد بیشترین و وجود اخلاق در متصدیان پذیرش با 6/1 درصدکمترین راهکار های ارایه شده توسط افراد در مصاحبه بود. نتیجه گیری نتایج بدست آمده از دلایل ازدحام در بیمارستان های مورد مطالعه این را نشان میدهد که کمبود نیروی کار تاثیر بسیار زیادی در ازدحام در بیمارستان های منتخب برعهده دارد. و همچنین یکی دیگرازعواملی که موجب ازدحام در بخش پذیرش می شود طولانی بودن فرایندپذیرش هست که پیشنهاد شد برای کاهش طولانی بودن فرایند پذیرش بیمار، متصل بودن سیستم بیمارستان به ثبت احوال می باشد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز،دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکیen_US
dc.subjectبخش پذیرشen_US
dc.subjectازدحام بخش اورژانسen_US
dc.subjectاورژانس بیمارستانen_US
dc.subjectبیمارستانen_US
dc.titleتعیین مولفه های موثر بر ازدحام بیماران در پذیرش اورژانس و درمانگاه بیمارستان های آموزشی- درمانی تبریزدر سال 1396en_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.supervisorپیری, زکیه
dc.description.disciplineفناوری اطلاعات سلامتen_US
dc.description.degreeکارشناسیen_US
dc.citation.reviewerدمنابی, شهلا


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record