امکان سنجی یادگیری الکترونیکی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز- 1390
چکیده
چکیده: مقدمه: یکی از نیاز های اساسی،جهت امکان سنجی برگزاری یادگیری الکترونیکی،مهارت،توانمندی و نگرش کاربران این برنامه است.در این تحقیق،این نیازها از دیدگاه سه گروه مهم و اثرگذار که دانشجویان،اساتید و مدیران می باشد،با روش توصیفی و از طریق پرسشنامه محقق ساخته دارای روایی و پایایی لازم مورد سنجش قرار گرفت.شرکت کنندگان مطالعه عبارت از 97 نفر از دانشجویان پرستاری مقاطع تحصیلات تکمیلی و 36 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی به روش سرشماری بودند.برچسب یافته های مطالعه مشخص شد اکثر دانشجویان 63/9)) و اساتید 64/3)) در زمینه مهارت های استفاده از رایانه در سطح متوسط قرار داشتند. توانمندی اکثر دانشجویان 78/4)) در زمینه استفاده از اینترنت در سطح متوسط و توانمندی اکثر اساتید 57/1)) در این زمینه در سطح ضعیف بود.نگرش اکثر دانشجویان 82/5)) و اساتید 71/4)) در خصوص یادگیری الکترونیکی در سطح متوسط قرار داشت. اما نگرش صد در صد مدیران در سطح بالا قرار داشت. با توجه به نتایج بدست آمده،مشخص شد که پیش نیازهای اجرای یادگیری برای دانشجویان پرستاری تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی،در سطح متوسط قرار داشت.بنابراین می توان پیشنهاد نمود که برنامه آموزش های الکترونیکی وارد دوره های تحصیلات تکمیلی شد، همزمان برنامه هایی در جهت ارتقای این پیش نیاز ها انجام شود.