dc.contributor.advisor | غیاثوندیان, شهرزاد | |
dc.contributor.advisor | قوجازاده, مرتضی | |
dc.contributor.author | پارچه بافیه, سمانه | |
dc.date.accessioned | 2018-07-16T09:10:23Z | |
dc.date.available | 2018-07-16T09:10:23Z | |
dc.date.issued | 1387 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/31625 | |
dc.description.abstract | چکیده: مقدمه :در راستای حل مشکلات آموزش بالینی از جمله تبحر ناکافی فارغ التحصیلان در زمینه کسب مهارت ها و توانمندی های لازم در پایان دوره آموزش بالینی پرستاری و ضرورت استفاده از روش های نوین آموزش بالینی جهت ارتقا کیفیت آموزش بالینی ،این مطالعه جهت بررسی تاثیر به کارگیری مدل همکار آموزش بالینی بر یادگیری بالینی و رضایت دانشجویان پرستاری طراحی گردیده است . روش ها : این مطالعه از نوع نیمه تجربی می باشد.در طول یک ترم تحصیلی با روش تمام شماری ، دانشجویان پرستاری دانشکده تبریز با واحد کار آموزی داخلی جراحی 60) 3 نفر) انتخاب شده و به صورت تصادفی به دو گروه یک و دو تقسیم ، گروه یک با روش همکار آموزش بالینی و گروه دو با روش متداول آموزش دیده اند. یادگیری حیطه شناختی ، مهارتی و رضایت دانشجویان به وسیله پرسشنامه و چک لیست پس از دو هفته توسط مربی بی طرف ارزیابی شد . برای تحلیل داده ها از نرم افزارspss(13) استفاده گردید. نتایج : هر دو روش در ارتقای یادگیری حیطه دانش دانشجویان موثر بوده اند. اما اختلاف میانگین مهارت((p=0/24 و رضایت دانشجویان (p=0/92) در گروه از لحاظ آماری معنی دار نبود .این در حالی است که در میزان یادگیری شناختی تفاوت آماری معناداری مشاهده شد((p=0/004 میزان یادگیری حیطه شناختی در گروه آموزش دیده با روش متداول بیش از گروه آموزش دیده با روش همکار آموزش بالینی بود . نتیجه گیری : با توجه به نتایج پژوهش و بالا بودن میزان یادگیری در حیطه شناختی با روش متداول ، حضور بیشتر مربیان در اجرای روش همکار آموزش بالینی ضروری بوده و فراهم سازی بستر مناسب آموزش بالینی با حضور مربیان و تعدیل نیرو و وظایف محوله جهت اجرای این مدل توصیه می گردد. | |
dc.language.iso | فارسی | |
dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پرستاری و مامایی | |
dc.subject | کلید واژه ها: آموزش بالینی، مدل همکار آموزش بالینی، یادگیری، رضایت | |
dc.title | تاثیر بکارگیری مدل همکار آموزش بالینی بر یادگیری بالینی و رضایت دانشجویان پرستاری 86-87 | |
dc.title.alternative | همکار آموزش بالینی :(CTA) | |
dc.type | پایان نامه | |
dc.contributor.supervisor | لک دیزجی, سیما | |
dc.identifier.docno | پ238 | |
dc.identifier.callno | 238 | |
dc.description.discipline | پرستاری: داخلی- جراحی | |
dc.description.degree | فوق لیسانس | |