نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorغیاثوندیان, شهرزاد
dc.contributor.advisorقوجازاده, مرتضی
dc.contributor.authorپارچه بافیه, سمانه
dc.date.accessioned2018-07-16T09:10:23Z
dc.date.available2018-07-16T09:10:23Z
dc.date.issued1387
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/31625
dc.description.abstractچکیده: مقدمه :در راستای حل مشکلات آموزش بالینی از جمله تبحر ناکافی فارغ التحصیلان در زمینه کسب مهارت ها و توانمندی های لازم در پایان دوره آموزش بالینی پرستاری و ضرورت استفاده از روش های نوین آموزش بالینی جهت ارتقا کیفیت آموزش بالینی ،این مطالعه جهت بررسی تاثیر به کارگیری مدل همکار آموزش بالینی بر یادگیری بالینی و رضایت دانشجویان پرستاری طراحی گردیده است . روش ها : این مطالعه از نوع نیمه تجربی می باشد.در طول یک ترم تحصیلی با روش تمام شماری ، دانشجویان پرستاری دانشکده تبریز با واحد کار آموزی داخلی جراحی 60) 3 نفر) انتخاب شده و به صورت تصادفی به دو گروه یک و دو تقسیم ، گروه یک با روش همکار آموزش بالینی و گروه دو با روش متداول آموزش دیده اند. یادگیری حیطه شناختی ، مهارتی و رضایت دانشجویان به وسیله پرسشنامه و چک لیست پس از دو هفته توسط مربی بی طرف ارزیابی شد . برای تحلیل داده ها از نرم افزارspss(13) استفاده گردید. نتایج : هر دو روش در ارتقای یادگیری حیطه دانش دانشجویان موثر بوده اند. اما اختلاف میانگین مهارت((p=0/24 و رضایت دانشجویان‍ (p=0/92) در گروه از لحاظ آماری معنی دار نبود .این در حالی است که در میزان یادگیری شناختی تفاوت آماری معناداری مشاهده شد((p=0/004 میزان یادگیری حیطه شناختی در گروه آموزش دیده با روش متداول بیش از گروه آموزش دیده با روش همکار آموزش بالینی بود . نتیجه گیری : با توجه به نتایج پژوهش و بالا بودن میزان یادگیری در حیطه شناختی با روش متداول ، حضور بیشتر مربیان در اجرای روش همکار آموزش بالینی ضروری بوده و فراهم سازی بستر مناسب آموزش بالینی با حضور مربیان و تعدیل نیرو و وظایف محوله جهت اجرای این مدل توصیه می گردد.
dc.language.isoفارسی
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پرستاری و مامایی
dc.subjectکلید واژه ها: آموزش بالینی، مدل همکار آموزش بالینی، یادگیری، رضایت
dc.titleتاثیر بکارگیری مدل همکار آموزش بالینی بر یادگیری بالینی و رضایت دانشجویان پرستاری 86-87
dc.title.alternativeهمکار آموزش بالینی :(CTA)
dc.typeپایان نامه
dc.contributor.supervisorلک دیزجی, سیما
dc.identifier.docnoپ238
dc.identifier.callno238
dc.description.disciplineپرستاری: داخلی- جراحی
dc.description.degreeفوق لیسانس


فایلهای درون آیتم

فایلهاسایزفرمتنمایش

هیچ فایل مرتبطی وجود ندارد

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم