• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

تاثیر بکارگیری مدل همکار آموزش بالینی بر یادگیری بالینی و رضایت دانشجویان پرستاری 86-87

Thumbnail
تاریخ
1387
نویسنده
پارچه بافیه, سمانه
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
چکیده: مقدمه :در راستای حل مشکلات آموزش بالینی از جمله تبحر ناکافی فارغ التحصیلان در زمینه کسب مهارت ها و توانمندی های لازم در پایان دوره آموزش بالینی پرستاری و ضرورت استفاده از روش های نوین آموزش بالینی جهت ارتقا کیفیت آموزش بالینی ،این مطالعه جهت بررسی تاثیر به کارگیری مدل همکار آموزش بالینی بر یادگیری بالینی و رضایت دانشجویان پرستاری طراحی گردیده است . روش ها : این مطالعه از نوع نیمه تجربی می باشد.در طول یک ترم تحصیلی با روش تمام شماری ، دانشجویان پرستاری دانشکده تبریز با واحد کار آموزی داخلی جراحی 60) 3 نفر) انتخاب شده و به صورت تصادفی به دو گروه یک و دو تقسیم ، گروه یک با روش همکار آموزش بالینی و گروه دو با روش متداول آموزش دیده اند. یادگیری حیطه شناختی ، مهارتی و رضایت دانشجویان به وسیله پرسشنامه و چک لیست پس از دو هفته توسط مربی بی طرف ارزیابی شد . برای تحلیل داده ها از نرم افزارspss(13) استفاده گردید. نتایج : هر دو روش در ارتقای یادگیری حیطه دانش دانشجویان موثر بوده اند. اما اختلاف میانگین مهارت((p=0/24 و رضایت دانشجویان‍ (p=0/92) در گروه از لحاظ آماری معنی دار نبود .این در حالی است که در میزان یادگیری شناختی تفاوت آماری معناداری مشاهده شد((p=0/004 میزان یادگیری حیطه شناختی در گروه آموزش دیده با روش متداول بیش از گروه آموزش دیده با روش همکار آموزش بالینی بود . نتیجه گیری : با توجه به نتایج پژوهش و بالا بودن میزان یادگیری در حیطه شناختی با روش متداول ، حضور بیشتر مربیان در اجرای روش همکار آموزش بالینی ضروری بوده و فراهم سازی بستر مناسب آموزش بالینی با حضور مربیان و تعدیل نیرو و وظایف محوله جهت اجرای این مدل توصیه می گردد.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/31625
Collections
  • Theses(NM)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV