نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorعبدالله زاده, فرحناز
dc.contributor.advisorکوشاور, حسین
dc.contributor.authorفيض اله زاده, حسين
dc.date.accessioned2018-07-16T09:09:44Z
dc.date.available2018-07-16T09:09:44Z
dc.date.issued1381
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/31521
dc.description.abstractچکیده: مقدمه: با توجه به پیشرفت‌های عجیبی که در تکنولوژی کامپیوتری به وجود آمده است، این وسیله می تواند در آموزش و یادگیری به کار گرفته شود. به منظور بررسی تاثیر دو شیوه مختلف آموزشی بر یادگیری اندازه گیری علایم حیاتی در دانشجویان پرستاری یک مطالعه تجربی انجام شد. مواد و روشها: ابزار گردآوری داده‌ها یک پرسشنامه دانش متشکل از سوالات چند گزینه‌ای و یک چک لیست عملکرد بود. تمامی دانشجویان سال اول پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی تبریز در پیش آزمون دانش و عملکرد شرکت کردند. دانشجویان بر اساس نمرات پیش آزمون به طور تصادفی به دو گروه همسان تقسیم شدند و سپس این دو گروه به طور تصادفی در گروه یک و دو قرار گرفتند. گروه یک روش اندازه گیری علایم حیاتی را در سه جلسه به شیوه شبیه سازی کامپیوتری آموزش دیدند و گروه دو همین محتوا را در همان مدت و در شرایط تقریبا مساوی، به شیوه رایج آموزش دیدند. در جلسه چهارم تمامی دانشجویان هر دو گروه در پس آزمون دانش و عملکرد شرکت کردند. نتایج: نتایج آزمونهای ناپارامتریک ساین و من ویتنی نشان داد که هر چند دانشجویان هر دو گروه در نمرات دانش و عملکرد پس آزمون نسبت به پیش آزمون بطور معنی داری پیشرفت دارند، اما در نمرات دانش و عملکرد پس آزمون در بین دو گروه یک و دو تفاوت معنی داری وجود ندارد. یعنی دو شیوه مختلف آموزشی موجب پیشرفت های مثبت و معادلی در دانش و عملکرد دانشجویان شده است. نتیجه گیری: این یافته ها آموزش به شیوه شبیه سازی کامپیوتری را به عنوان یک استراتژی مستقل آموزشی که موجب پیشرفت یادگیری معادل با شیوه رایج در دانشجویان پرستاری می شود و یا حداقل به عنوان یک مکمل موثر برای آن تایید می کنند.
dc.language.isoفارسی
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پرستاری و مامایی
dc.subjectکلید واژه ها: شبیه سازی کامپیوتری، آموزش به کمک کامپیوتر، یادگیری به کمک کامپیوتر، آموزش پرستاری، کامپیوتر در پرستاری
dc.titleبررسی تاثیر شیوه های آموزشی بر میزان یادگیری اندازه‌ گیری علایم حیاتی دانشجویان پرستاری درسال- 1380
dc.typeپایان نامه
dc.contributor.supervisorحسینی نسب, داوود
dc.identifier.docnoپ131
dc.identifier.callno131
dc.description.disciplineپرستاری: آموزش داخلی- جراحی
dc.description.degreeفوق لیسانس


فایلهای درون آیتم

فایلهاسایزفرمتنمایش

هیچ فایل مرتبطی وجود ندارد

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم