• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

بررسی تاثیر شیوه های آموزشی بر میزان یادگیری اندازه‌ گیری علایم حیاتی دانشجویان پرستاری درسال- 1380

Thumbnail
تاریخ
1381
نویسنده
فيض اله زاده, حسين
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
چکیده: مقدمه: با توجه به پیشرفت‌های عجیبی که در تکنولوژی کامپیوتری به وجود آمده است، این وسیله می تواند در آموزش و یادگیری به کار گرفته شود. به منظور بررسی تاثیر دو شیوه مختلف آموزشی بر یادگیری اندازه گیری علایم حیاتی در دانشجویان پرستاری یک مطالعه تجربی انجام شد. مواد و روشها: ابزار گردآوری داده‌ها یک پرسشنامه دانش متشکل از سوالات چند گزینه‌ای و یک چک لیست عملکرد بود. تمامی دانشجویان سال اول پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی تبریز در پیش آزمون دانش و عملکرد شرکت کردند. دانشجویان بر اساس نمرات پیش آزمون به طور تصادفی به دو گروه همسان تقسیم شدند و سپس این دو گروه به طور تصادفی در گروه یک و دو قرار گرفتند. گروه یک روش اندازه گیری علایم حیاتی را در سه جلسه به شیوه شبیه سازی کامپیوتری آموزش دیدند و گروه دو همین محتوا را در همان مدت و در شرایط تقریبا مساوی، به شیوه رایج آموزش دیدند. در جلسه چهارم تمامی دانشجویان هر دو گروه در پس آزمون دانش و عملکرد شرکت کردند. نتایج: نتایج آزمونهای ناپارامتریک ساین و من ویتنی نشان داد که هر چند دانشجویان هر دو گروه در نمرات دانش و عملکرد پس آزمون نسبت به پیش آزمون بطور معنی داری پیشرفت دارند، اما در نمرات دانش و عملکرد پس آزمون در بین دو گروه یک و دو تفاوت معنی داری وجود ندارد. یعنی دو شیوه مختلف آموزشی موجب پیشرفت های مثبت و معادلی در دانش و عملکرد دانشجویان شده است. نتیجه گیری: این یافته ها آموزش به شیوه شبیه سازی کامپیوتری را به عنوان یک استراتژی مستقل آموزشی که موجب پیشرفت یادگیری معادل با شیوه رایج در دانشجویان پرستاری می شود و یا حداقل به عنوان یک مکمل موثر برای آن تایید می کنند.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/31521
Collections
  • Theses(NM)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV