• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

مقایسه تاثیر دو شیوه آموزشی نمایش فیلم وسخنرانی برآگاهی، باور و عملکرد بهداشت دست در دانشجویان پرستاری: کار آزمایی بالینی

Thumbnail
نمایش/بازکردن
پ530پایانامه خیرخواهی.pdf (1.736Mb)
تاریخ
1395
نویسنده
خیرخواهی, ندا
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
چکیده: مقدمه و هدف: استفاده از روشهای آموزشی در بین دانشجویان پرستاری بسیار مهم است، چنانکه باعث افزایش آگاهی و در ادامه باور و در نهایت تاثیر در عملکرد آنها شود. استفاده از یک روش آموزشی موثر موجب اصلاح و تغییر عادات نادرست و جایگزینى عادات صحیح بهداشتى می شود و همین موضوع عامل بسیار مهمی براى تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت بیماران است. هدف كلی این طرح مقایسه تأثیر دو شیوه آموزشی نمایش فیلم و سخنرانی برآگاهی، باور و عملکرد بهداشت دست در دانشجویان پرستاری-مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز می باشد. روش کار: در این مطالعه، جامعه پژوهش، دانشجویان پرستاری ترم 5 و 6 دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز می باشد که بر اساس معیارهای ورود بصورت تصادفی انتخاب شدند و تعداد نمونه اصلی مورد نیاز 42 نفر در هر گروه محاسبه گردید. این پژوهش یک مطالعه ی کارآزمایی بالینی می باشد.ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای شامل 4 بخش است. در هر دو گروه با استفاده از پرسشنامه دموگرافیک و پرسشنامه آگاهی، باور و عملکرد بهداشت دست قبل و بعد از مداخله انجام گردید. داده ها پس از جمع آوری با کمک نرم افزار 17 SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و با شاخص های توصیفی میانگین، انحراف معیار وآمار استنباطی (آزمون تی زوج) و (تی مستقل) آنالیز گردید. یافته ها: یافته های تحقیق نشان داد که بین میزان آگاهی قبل (30/1 ± 35/3) و بعد از آموزش (10/2 ± 95/5 ) و باور دانشجویان پرستاری قبل (61/6 ± 33/75) و بعد از آموزش (38/11 ± 83/79) به روش نمایش فیلم تفاوت معنی داری وجود دارد (05/0 p<) این در حالی است كه بین عملكرد دانشجویان پرستاری قبل و بعد از آموزش به روش نمایش فیلم تفاوت معنی داری وجود ندارد. همچنین بین میزان آگاهی، باور عملکرد دانشجویان پرستاری قبل و بعد از آموزش به روش سخنرانی تفاوت معنی داری وجود ندارد. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که بین میزان آگاهی و باور دانشجویان پرستاری قبل و بعد از آموزش به روش نمایش فیلم تفاوت معنی داری وجود دارد.. به نظر می رسد استفاده از روش های آموزشی موثرتر در آموزش بهداشت دست دانشجویان یک ضرورت است.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/31405
Collections
  • Theses(NM)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV