نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorباباپور, جلیل
dc.contributor.authorپورکاظمی، مریم
dc.date.accessioned2018-07-16T04:59:57Z
dc.date.available2018-07-16T04:59:57Z
dc.date.issued1389
dc.identifier.urihttp://192.168.127.9:8080/xmlui/handle/123456789/28714
dc.description.abstractاین مطالعه به منظور بررسی ارتباط بین هوش هیجانی و سبک فرزند پروری مادر با اضطراب و رفتار کودکان 6-4 ساله حین کار دندانپزشکی انجام شده است. مواد و روش کار : 117 کودک 6-4 ساله با متوسط سنی 5/2 سال به همراه مادرانشان در این مطالعه شرکت کردند. برای بررسی سبک فرزند پروری و هوش هیجانی مادر به ترتیب از پرسشنامه شیوه فرزند پروری با مریند و پرسش نامه هوش هیجانی بار-اون و همچنین برای بررسی اضطراب کودک از پرسشنامه اضطراب کودکان پیش دبستانی Spence و رفتار کودک حین کار دندانپزشکی از جدول تقسیم بندی رفتار فرانکل استفاده شد. از ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی ارتباط بین متغیرها و آنالیز رگرسیون برای پیش بینی رفتار کودک استفاده شد. یافته ها: از بین متغیرها هوش هیجانی مادر با رفتار کودک ارتباط معنی دار داشت ( P > 0/01 و r=0/33). ارتباط معنی داری بین هوش هیجانی مادر و اضطراب کودک یافت نشد. هوش هیجانی مادر با سبک فرزند پروری اقتدار منطقی ارتباط معنی داشت ( P>0/01 و r=0/286). سبک فرزند پروری استبدادی با اضطراب جدایی کودک رابطه معنی داری داشت ( P>0/05 و r= 0/186). آنالیز رگریسیون نشان داد که از بین منتغیرهای مطالعه هوش هیجانی مادر می تواند پیشگویی کننده رفتار کودک حین کار دندانپزشکی باشد. نتیجه گیری: رفتار کودک حین کار دندانپزشکی با هوش هیجانی مادر ارتباط دارد. بعلاوه مادرانی که دارای هوش هیجانی بالایی هستند دارای سبک فرزند پروری اقتدار منطقی می باشند.
dc.language.isoفارسی
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده دندانپزشکی
dc.titleبررسی ارتباط بین هوش هیجانی و سبک تربیتی مادر با اضطراب و رفتار کودکان 6-4 ساله حین درمانهای معمول دندانپزشکی
dc.typeپایان نامه
dc.contributor.supervisorاصل امین آبادی, ناصر
dc.identifier.docno601874
dc.identifier.callno73*
dc.description.disciplineکودکان
dc.description.degreeدکترای تخصصی


فایلهای درون آیتم

Thumbnail

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم