• English
    • Persian
    • English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

بررسی نگرش دانشجویان تخصصی در مورد امتحانات آسکی Objective structured clinical examinations در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال تحصیلی 93-1392

Thumbnail
نمایش/بازکردن
Asghar Nasiri thesis.pdf (281.9Kb)
تاریخ
1394
نویسنده
نصیری، اصغر
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
ارزشیابی همواره جزء مهمی از جریان آموزش بوده و به عنوان ابزاری قابل اعتماد جهت بررسی میزان یادگیری دانشجویان است. شناخته شده ترین روش برای آزمودن مهارت های بالینی، ارزشیابی بالینی ساختار یافته عینی(OSCE)می باشد که میتواند میزان تحقق اهداف آموزشی را مورد ارزیابی قرار دهد. لذا هدف از این مطالعه بررسی نگرش دانشجویان تخصصی در مورد امتحانات آسکی در دانشکد دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریزدرسال تحصیل93-1392 می باشد. مواد و روش کار: در این مطالعه توصیفی- مقطعی تمامی دستیاران تخصصی بخش های پروتز، اطفال، ارتودنسی، پاتولوژی، ترمیمی، اندو و پریو مورد بررسی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از نرم افزار 21 SPSS مورد بررسی قرار گرفتند. در این مطالعه، مقدارP کمتر از 05/0 از لحاظ آماری معنی دار تلقی گردید. یافته ها: 1/64 درصد از اهداف ارزشیابی به روش OSCE آگاهی داشتند. همچنین 1/64 درصد OSCE را روش مناسبی برای ارزیابی مهارت های عملی می دانند و 4/56 درصد موافق اند که مهارت های تشخیصی بالینی به خوبی توسط OSCE ارزیابی می شود. 2/64درصد قبل از آزمون و 2/74 درصد پس از آزمون، آن را روشی استرس زا می دانستند اما این تفاوت از لحاظ آماری معنی دار نبود (P>0.05). نتیجه گیری: هر چند برگزاری آزمون به روش آسکی می تواند استرس دانشجویان را افزایش دهد اما در مجموع روش مناسبی برای ارزیابی دانش علمی و عملی محسوب می شود.
URI
http://192.168.127.9:8080/xmlui/handle/123456789/28199
Collections
  • Theses(D)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV