• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Pharmacy
  • Theses(P)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Pharmacy
  • Theses(P)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

بررسی نحوه دستیابی به دارو و میزان رضایت مندی مردم کرمانشاه از خدمات دارویی

Thumbnail
تاریخ
1385
نویسنده
گرجانی, علیرضا
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
اهداف این تحقیق شامل تعیین کردن انواع خدمات داروخانه،مشخص کردن منابع اطلاعات دارویی مشتریان و ارزیابی رضایت آنها از داروخانهدر شهر کرمانشاه است .این مطالعه یک بررسی تلنی راندومی است که بر روی1000 خانوار در شهر کرمانشاه که در طول6 ماه گذشته حداقل یک موردنسخه پیچی داشته اند،انجام شده است ( 658).نتایج این تحقیق نشان می دهد که فقط16 ازاعضای نمونه تحت بررسی ، همیشه از یک داروخانه خاص استفاده می کنند. نزدیکی محل داروخانه وپیدا شدن دارو مهمترین دلایل استفاده مشتریان از یک داروخانه خاص می باشد رضایت مشتریان از خدمات داروخانه بالاست ( 537)اما رضایت آنها از خدمات داروخانه پایین است ( 251).داروخانه های معمولی بیشتر از داروخانه های کلینیک و یا داروخانههای بیمارستانی توسط مشتریان مورد استفاده قرار میگیرند خط کشیدن و نوشتن برروی بسته دارو عمده ترین راههایی هستند که داروخانه برای ارائه اطلاعات دارویی به مشتریان استفاده می کند 93 از مشتریان اطلاعات داده شده داروخانه را درک نمی کنند و پزشکان ( 382)و داروسازان(289)دو منبع مهم اطلاعات دارویی برای اکثر بیماران است .
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/27700
Collections
  • Theses(P)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV